منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 399
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 212
:: باردید دیروز : 104
:: بازدید هفته : 317
:: بازدید ماه : 212
:: بازدید سال : 19086
:: بازدید کلی : 213152
نویسنده : عليرضا
چهار شنبه 27 شهريور 1392
اعمال ماه ذى القعده
نماز در روز يكشنبه اين ماه:
براى نماز در روز يكشنبه اين ماه روايتى از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) نقل شده است. در فضيلت اين نماز، آمده است كه هر كس آن را بجا آورد توبه اش پذيرفته مى شود و گناهانش آمرزيده مى گردد و سبب بركت براى نمازگزار و خانواده اش خواهد بود، و در روز قيامت كسانى كه از او طلبى و يا حقّى دارند، از وى راضى گردند و با ايمان از دنيا مى رود و قبرش براى او وسيع و نورانى گردد و پدر و مادرش از او راضى شوند، و آنها نيز مورد مغفرت خداوند قرار گيرند، ذريّه او نيز بخشيده شوند و روزى او وسيع گردد. فرشته مرگ به هنگام مردن، با او مدارا كند و به آسانى جانش را بگيرد.(1)
رسول خدا(صلى الله عليه وآله) كيفيّت نماز را اين گونه بيان فرمود كه، در روز يكشنبه غسل كند و وضو بگيرد و چهار ركعت نماز بخواند (هر دو ركعت به يك سلام) در هر ركعت، سوره «حمد» يك مرتبه، سوره «قل هو الله» سه مرتبه و سوره هاى «فلق» و «ناس» را يك مرتبه بخواند; و بعد از نماز هفتاد مرتبه استغفار كند، سپس بگويد:
لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاَّ بِاللهِ الْعَلىِّ الْعَظيمِ
جنبش و نيرويى نيست جز به خداى والاى بزرگ
آنگاه بگويد:
يا عَزيزُ يا غَفّارُ، اِغْفِرْ لى ذُ نُوبى، وَذُ نُوبَ جَميـعِ الْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ، فَاِنَّهُ لا يَغْفِرُ
اى نيرومند اى بسيار آمرزنده بيامرز گناهانم را و گناهان همه مردان مؤمن و زنان با ايمان را كه نيامرزد كسى
الذُّنُوبَ اِلاَّ اَنْتَ.(2)
گناهان را جز تو.
از ذيل اين روايت استفاده مى شود كه اين اعمال را در غير اين ماه نيز، مى توان انجام داد.

سه روز روزه در اين ماه:
از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) روايت شده است، هر كس روزهاى پنج شنبه، جمعه و شنبه از ماههاى حرام را روزه بگيرد، عبادت يك سال براى او نوشته شود.(3)

شب پانزدهم ماه:
از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) روايت شده است كه شب پانزدهم ماه ذى القعده، شب مباركى است و خداوند در اين شب، به بندگان مؤمن، نظر رحمت مى افكند و آن كس كه در اين شب به اطاعت خداوند مشغول باشد، پاداش بسيار زيادى دارد.
در ادامه فرمود: چون شب به نيمه رسيد، به عبادت خدا و نماز بپرداز و از خداوند حاجت بطلب كه در اين شب، حاجت كسى بدون پاسخ نخواهد ماند!(4)

روز بيست و پنجم (روز دحوالارض):
همان گونه كه پيش از اين گفته شد، روز بيست و پنجم ذى القعده، روزى است كه نخستين خشكى ها از زير آب سربرآورد، و سپس گسترش يافت. براى اين روز اعمالى نقل شده است:
الف) در روايتى از اميرمؤمنان(عليه السلام) نقل شده است: اوّل رحمتى كه از آسمان به زمين نازل شد، روز بيست و پنجم ذى القعده بود; بنابراين اگر كسى آن روز را روزه بگيرد، و آن شب را به عبادت بپردازد، پاداش عبادت يكصد سال را دارد.
همچنين فرمود: در آن روز، اگر گروهى به ذكر خدا بپردازند، خداوند حاجتشان را پيش از آن كه متفرّق شوند برآورده سازد; خداوند در اين روز هزار هزار رحمت نازل مى كند كه قسمتى از آن شامل كسانى است كه جمع گردند و به ذكر خدا بپردازند و روزش را روزه بدارند و شبش را عبادت كنند.(5)
ب) مستحب است در آغاز روز (هنگامى كه آفتاب كمى بلند شود) دو ركعت نماز بجا آورد و در هر ركعت، بعد از سوره حمد پنج مرتبه سوره والشمس را بخواند و پس از سلام نماز، اين دعا را بخواند:
لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاَّ بِاللهِ الْعَلىِّ الْعَظيمِ، يا مُقيلَ الْعَثَراتِ، اَقِلْنى عَثْرَتى،
جنبش و نيرويى نيست جز به خداى والاى بزرگ اى ناديده گير لغزشها، ناديده گير لغزشم را
يا مُجيبَ الدَّعَواتِ، اَجِبْ دَعْوَتى، يا سامِعَ الاَْصْواتِ، اِسْمَعْ صَوْتى،
اى اجابت كننده دعاها اجابت كن دعايم را اى شنواى صداها بشنو صدايم را
وَارْحَمْنى وَتَجاوَزْ عَنْ سَيِّئاتى وَما عِنْدى، يا ذَاالْجَلالِ وَالاِْكْرامِ.(6)
و به من رحم كن و از گناهانم و آنچه بدى دارم درگذر اى صاحب جلالت و بزرگوارى.
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: دعا , ذي القعده , دحوالارض ,
:: بازدید از این مطلب : 2031
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
چهار شنبه 6 شهريور 1392

شهادت رئيس مكتب تشيع امام جعفر صادق (ع) را به آقا امام زمان (عج) وتمامي شيعيان جهان تسليت عرض مينمايم.

حدیث اول :

من أحب لله و أبغض لله و أعطي لله فهو ممن كمل إيمانه .

امام جعفر صادق (ع) : هر كه براي خدا دوست دارد و براي خدا دشمن دارد و براي خدا عطاء كند ، از كساني است كه ايمانش كامل است .

اصول كافي ، ج 3 ، ص 189

حدیث دوم :

ان المسلمين يلتقيان ، فافضلهما أشدهما حبا لصاحبه .

امام جعفر صادق (ع) : از دو مسلمان كه به هم برخورد مي كند آن كه ديگري را بيشتر دوست دارد بهتر است .

اصول كافي ، ج 3 ، ص 193

حدیث سوم :

جعل الخير كله في بيت و جعل مفتاحه الزهد في الدنيا .

امام جعفر صادق (ع) : همه خير در خانه اي نهاده شده و كليدش را زهد و بي رغبتي به دنيا قرار داده اند .

اصول كافي ، ج 3 ، ص 194

حدیث چهارم:

اذا أراد الله بعبد خيرا زهده في الدنيا و فقهه في الدين و بصره عيوبها و من أوتيهن فقد أوتي خير الدنيا و الاخرة .

امام جعفر صادق (ع) : چون خدا خير بنده اي را خواهد او را نسبت به دنيا بي رغبت و نسبت به دين دانشمند كند و به دنيا بينايش سازد و به هر كه اين خصلتها داده شود خير دنيا و آخرت داده شده .

اصول كافي ، ج 3 ، ص 196

حدیث پنجم:

خف الله كأنك تراه و إن كنت لا تراه فإنه يراك .

امام جعفر صادق (ع) : چنان از خدا بترس كه گويا او را مي بيني و اگر تو او را نمي بيني او تو را مي بيند .

اصول كافي ، ج 3 ، ص 110

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: چهل حديث , امام جفعر صادق , غيبت , تقرب , دنيا ,
:: بازدید از این مطلب : 1817
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
دو شنبه 4 شهريور 1392

امام حسين :   

فَإيّاكَ أنْ تَكونَ مِمَّن يَخافُ علي العِبادِ مِن ذنوبِهِم و يَأمَنَ العقوبةَ مِن ذَنبِه.[تحف العقول ،ص239]
 از كساني نباشيد كه بر گناه بندگان بيم دارند و خود از عقوبت گناه خويش آسوده خاطرند!

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: امام حسين , حديث , غفلت ,
:: بازدید از این مطلب : 1173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
جمعه 1 شهريور 1392

فروغ روي يزدان داري اي دوست

                           صفاي باغ رضوان داري اي دوست

تويي يوسف  كه در هر كوي و برزن    

                           هزاران پير كنعان داري اي دوست 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: يوسف زهرا , امام زمان ,
:: بازدید از این مطلب : 1862
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
سه شنبه 8 مرداد 1392

علی در زمان خود تنها بود و امروز نیز تنهاست، چون ما با همه ادعاهای گزاف‌مان از اصلاحات علوی دور مانده ایم، بر سرسفره علی نشسسته ایم، اما راه علی را فراموش کرده ایم. اگر راه علی در میان ما زنده بود تضاد طبقاتی در جامعه به اصطلاح اسلامی بیداد نمی‌کرد و فساد اخلاقی و اقتصادی، جامعه را متعفن نکرده بود. شبهای قدر فرصت مناسبی است که سیاسیون و صاحبان قدرت در خلوت خود به نقد و ارزیابی عملکرد خود بر اساس ارزشهای علوی بپردازند و با شهید رمضان بیعت کنند که از فردا جبران مافات می‌کنند و حقوق مردم را ادا می‌کنند. راه توبه و راه اصلاحات باز است. تا دیر نشده است بسوی علی و اصلاحات علوی بازگردیم تا همچون اول انقلاب، عطر دل انگیز دوستی، صداقت، جوانمردی، وحدت، معنویت و ایثار فضای جامعه را پر کند.

دکتر سید سلمان صفوی؛ سلطان اولیاء و مولی الموحدین حضرت امام علی علیه السلام  پیشوای اصلاح طلبان جهان و سرسلسله همه طریقتهای معتبر عرفانی در وصیت خود در هنگام ضربت خوردن بدست ابن ملحم ملعون  فرزندان دلبند خود و همه سالکان طریقت دوست را دعوت به جمع بین اصلاح درون و برون و شریعت و طریقت نمودند.

 در این وصیتنامه الهی که منشور رفتاری سالکان علوی است تقوای الهی زیر بنای همه رفتارهای سالک معرفی شده است. اصلاح درون و اصلاح بیرون مبنای کردار علوی است. اصلاح درون در ادبیات علی(ع) تقوا نامیده شده است که سنگ زیر بنای ساختمان اصلاحات است و اصلاح بیرون در امر به معروف و نهی از منکر در برابر حکومت و ظلم تجلی دارد.

گوشه نشینی و چشم بستن در مقابل ناروایی‌ها تقوا نیست و انجام اصلاحات اجتماعی و ایستادن در مقابل ماشین قدرت و نقد قدرت سیاسی و اقتصادی بدون مجهز شدن به سلاح تقوا ممکن نیست.

بدون اصلاح درون، انسان در مقابل ماشین قدرت یا خرد و مچاله می‌شود یا خود در آن مستحیل می‌شود و بخشی از آن می‌گردد. قدرت سیاسی ابزار تاسیس جامعه توحیدی است نه هدفی فی نفسه مقدس.

انحرافات از آنجا شروع می‌شود که قدرت خود و متولیان آن مقدس می‌شوند. بدون نقد قدرت جنبش اصلاحات برای تاسیس جامعه علوی که جامعه است مبتنی بر قسط،  تقوا و توحید پژمرده می‌شود و دچار دگرگیسی هویتی می‌گردد.

حضرت علی در نهج البلاغه به کرات راجع به تقوا سخن گفته‌اند که در اینجا برخی از انها را از باب اهمیتی که برای اصلاحات دارد بیان می‌کنیم.

 "فیا لَهَا أَمْثَالاً صَائِبَةً وَ مَوَاعِظَ شَافِيَةً لَوْ صَادَفَتْ قُلُوباً زَاكِيَةً وَ أَسْمَاعاً وَاعِيَةً وَ آرَاءً عَازِمَةً وَ أَلْبَاباً حَازِمَةً فَاتَّقُوا اَللَّهَ تَقِيَّةَ مَنْ سَمِعَ فَخَشَعَ وَ اِقْتَرَفَ فَاعْتَرَفَ وَ وَجِلَ فَعَمِلَ وَ حَاذَرَ فَبَادَرَ وَ أَيْقَنَ فَأَحْسَنَ وَ عُبِّرَ فَاعْتَبَرَ وَ حُذِّرَ فَحَذِرَ وَ زُجِرَ فَازْدَجَرَ وَ أَجَابَ فَأَنَابَ وَ رَاجَعَ فَتَابَ وَ اِقْتَدَى فَاحْتَذَى وَ أُرِيَ فَرَأَى فَأَسْرَعَ طَالِباً وَ نَجَا هَارِباً فَأَفَادَ ذَخِيرَةً وَ أَطَابَ سَرِيرَةً وَ عَمَّرَ مَعَاداً وَ اِسْتَظْهَرَ زَاداً لِيَوْمِ رَحِيلِهِ وَ وَجْهِ سَبِيلِهِ وَ حَالِ حَاجَتِهِ وَ مَوْطِنِ فَاقَتِهِ وَ قَدَّمَ أَمَامَهُ لِدَارِ مُقَامِهِ فَاتَّقُوا اَللَّهَ عِبَادَ اَللَّهِ جِهَةَ مَا خَلَقَكُمْ لَهُ وَ اِحْذَرُوا مِنْهُ كُنْهَ مَا حَذَّرَكُمْ مِنْ نَفْسِهِ وَ اِسْتَحِقُّوا مِنْهُ مَا أَعَدَّ لَكُمْ بِالتَّنَجُّزِ لِصِدْقِ مِيعَادِهِ وَ اَلْحَذَرِ مِنْ هَوْلِ مَعَادِهِ التذكير بضروب النعم".(خطبه 83)

"پس از خداى بترسيد همانند كسى كه شنيد و خاشع شد و چون از روى نادانى گناهى كرد به گناه خويش اعتراف نمود و از سرانجام كار خود بيمناك گرديد و عمل كرد و از عقوبت پروردگار به هراس افتاد و به اطاعت شتافت و به مرحله يقين رسيد و كارهاى نيكو كرد. چون اندرزش دادند، اندرزها را پذيرا آمد و چون بر حذرش داشتند، حذر نمود و باز گرديد و توبه كرد و به خدا روى آورد و به دوستان خدا اقتدا كرد كه بر مثال ايشان رود. چون راه راست را به او نشان دادند او نيز بديد و بشناخت و چابك وار قدم در راه طلب نهاد. و تا در گناهان نيفتد، از هر گناه بگريخت. اندوخته سراى آخرت به دست آورد و باطن خويش پاكيزه ساخت و سراى آخرت بياراست، براى روزى كه از اين جهان رخت برمى‏بندد و بدان راه پرخطر گام مى‏نهد و براى هنگام نيازمندى و جاى تنگدستى، تا سبب پشتگرمى او شود، زاد راه مهيا ساخت و براى آن سراى ، كه جاى اقامت ابدى اوست ، پيشاپيش بفرستاد. پس اى بندگان خداى ، از خداى بترسيد و آن كنيد كه شما را براى آن آفريده است و از او بيمناك باشيد بدان حد كه شما را از خود بيم داده است . تا شايسته آن نعمت جاويد شويد، كه براى شما مهيا كرده است تا وعده‏اى كه به بندگان خود داده برآورد، كه وعده او همواره راست است، و از بيم رستاخيز او دور باشيد".

"فَاتَّقُوا اَللَّهَ عِبَادَ اَللَّهِ تَقِيَّةَ ذِي لُبٍّ شَغَلَ اَلتَّفَكُّرُ قَلْبَهُ وَ أَنْصَبَ اَلْخَوْفُ بَدَنَهُ وَ أَسْهَرَ اَلتَّهَجُّدُ غِرَارَ نَوْمِهِ وَ أَظْمَأَ اَلرَّجَاءُ هَوَاجِرَ يَوْمِهِ وَ ظَلَفَ اَلزُّهْدُ شَهَوَاتِهِ وَ أَوْجَفَ اَلذِّكْرُ بِلِسَانِهِ وَ قَدَّمَ اَلْخَوْفَ لِأَمَانِهِ وَ تَنَكَّبَ اَلْمَخَالِجَ عَنْ وَضَحِ اَلسَّبِيلِ وَ سَلَكَ أَقْصَدَ اَلْمَسَالِكِ إِلَى اَلنَّهْجِ اَلْمَطْلُوبِ وَ لَمْ تَفْتِلْهُ فَاتِلاَتُ اَلْغُرُورِ وَ لَمْ تَعْمَ عَلَيْهِ مُشْتَبِهَاتُ اَلْأُمُورِ ظَافِراً بِفَرْحَةِ اَلْبُشْرَى وَ رَاحَةِ اَلنُّعْمَى فِي أَنْعَمِ نَوْمِهِ وَ آمَنِ يَوْمِهِ وَ قَدْ عَبَرَ مَعْبَرَ اَلْعَاجِلَةِ حَمِيداً وَ قَدَّمَ زَادَ اَلْآجِلَةِ سَعِيداً وَ بَادَرَ مِنْ وَجَلٍ وَ أَكْمَشَ فِي مَهَلٍ وَ رَغِبَ فِي طَلَبٍ وَ ذَهَبَ عَنْ هَرَبٍ وَ رَاقَبَ فِي يَوْمِهِ غَدَهُ وَ نَظَرَ قُدُماً أَمَامَهُ فَكَفَى بِالْجَنَّةِ ثَوَاباً وَ نَوَالاً وَ كَفَى بِالنَّارِ عِقَاباً وَ وَبَالاً وَ كَفَى بِاللَّهِ مُنْتَقِماً وَ نَصِيراً وَ كَفَى بِالْكِتَابِ حَجِيجاً وَ خَصِيماً ".(خطبه 83)

پس اى بندگان خدا از خدا بترسيد چونان خردمندى كه انديشه معاد ، قلب او را تسخير كرده و بيم از عذاب، پيكرش را رنجور داشته و شب زنده‏داريها آن خواب اندك را هم از او ربوده است و اميد رحمت پروردگار در گرماگرم روز تشنه‏اش داشته و پارساييش از شهوات دور داشته و ذكر خدا زبانش را به جنبش در آورده و، تا از خشم او در امان ماند، در پس سپر خوف از او پنهان گشته. از هر انديشه كه از راه روشن الهيش باز دارد، دورى گزيده و تا به سر منزل مقصود رسد، بهترين و راست‏ترين راهها را برگزيده است و هيچ فريبى او را از راه حق منحرف نساخته و امور شبهه ناك از نظرش پنهان نمانده. پيروز است، زيرا مژده بهشتش داده‏اند و نعمتهاى لا يزال خداوندى، و خواب خوش در گور، و ايمنى در روز رستاخيز. ستوده كسى است، كه از گذرگاه دنياى زودگذر به نيكنامى گذرد و خوشبخت كسى است، كه توشه سراى آخرت پيش فرستد و از خوف خدا به اعمال نيكو شتابد و در آن روزها، كه مهلتش داده‏اند، از پاى ننشيند و در طلب خشنودى خداوند رغبت نشان دهد و در گريز از خشم او چالاكى ورزد. امروز كه در دنياست در انديشه فرداى قيامت باشد و پيش از آنكه رخت از اين جهان بكشد، احوال آخرتش را به عيان بنگرد. بهشت، پاداش عمل نيكوكاران را كافى است و عذاب آتش ، كيفر بدكاران را بسنده است، زيرا خداوند هم انتقام كشنده است و هم يارى دهنده و كتاب خدا هم حجت آورد و هم به داورى كشد" .

در این خطبه حضرت قطب الاقطاب العارفین خصوصیات متقین و نشانه های تقوا را بیان کرده اند. نشانه های تقوا خشوع، تحذیر، خوف، امید، طلب خیر، پند پذیری، تهجد و آخرت اندیشی است و خصوصیات متقین پیروی از عقل معاد، اهل یقین و دائم الذکر بودن است.

"الا و ان الخطایا خیل شمس حمل علیها اهلها و خلعت لجمها فتقحمت بهم فى النار. الا و ان التقوى مطایا ذلل حمل علیها اهلها و اعطوا ازمتها فاوردتهم الجنة (خطبه 16)؛ همانا خطاها و گناهان و زمام را در اختیار هواى نفس‏[قرار]دادن، مانند اسب‌هاى سركش و چموشى است كه لجام از سر آنها بیرون آورده شده و اختیار از كف سوار بیرون رفته باشد و عاقبت اسب‌ها سوارهاى خود را در آتش افكنند. و مثل تقوا مثل مركب‌هاى رهوار و مطیع و رام است كه مهارشان در دست سوار است و آن مركبها با آرامش سوارهاى خود را به سوى بهشت مى‏برند. در این خطبه تقوا به عنوان یك حالت معنوى كه اثرش ضبط و مالكیت نفس است ذكر شده است. لازمه بى‏تقوایى ضعف در برابر هواهاى نفسانى است. انسان در آن حالت مانند سوار زبونى است كه از خود اختیارى ندارد و این مركب است كه به هر جا كه دلخواهش هست مى‏رود. لازمه تقوا قدرت اراده و شخصیت معنوى داشتن و مسلط بر رفتار خود بودن است."ان تقوى الله حمت اولیاء الله محارمه و الزمت قلوبهم مخافته حتى اسهرت لیالیهم و اظمأت هواجرهم (خطبه‏ 113) ؛ تقواى الهى اولیاى خدا را در حمایت خود قرار داده، آنان را از تجاوز به حریم منهیات الهى باز داشته است و ترس از خدا را ملازم دلهاى آنان قرار داده است، تا آنجا كه شب‌هایشان را بى خواب (به سبب عبادت) و روزهایشان را بى آب (به سبب روزه) گردانیده است."

تقوا ملکه ای است مقدس و نیرویی معنوی است كه پرهیز از محرمات الهى و همچنین ترس از خدا، از لوازم و آثار آن است.

"فان التقوى فى الیوم الحرز و الجنة و فى غد الطریق الى الجنة (خطبه‏ 233 ) ؛ همانا تقوا در امروز دنیا براى انسان به منزله یك حصار و به منزله یك سپر است و در فرداى آخرت راه به سوى بهشت است."

تقوا سپری است که انسان را از گزند رسیدن در امان نگه میدارد. و رستگاری ابدی را برای انسان میسور میسازد.

در خطبه ‏156 تقوا را به پناهگاهى بلند و مستحكم تشبیه فرموده كه دشمن قادر نیست در آن نفوذ كند.

تقوا حفاظ و پناهگاه است نه زنجیر و زندان و محدودیت. بسیارند كسانى كه میان «مصونیت» و «محدودیت» فرق نمى‏نهند.

قدر مشترك پناهگاه و زندان «مانعیت» است، اما پناهگاه مانع خطرهاست و زندان مانع بهره‏بردارى از موهبت‌ها و استعدادها. لذا مولی الموحدین (ع) مى‏فرماید:

"اعلموا عباد الله ان التقوى دار حصن عزیز، و الفجور دار حصن ذلیل، لا یمنع اهله و لا یحرز من لجأ الیه. الا و بالتقوى تقطع حمة الخطایا" (خطبه‏ 157 ) ؛ بندگان خدا! بدانید كه تقوا حصار و بارویى بلند و غیر قابل تسلط است، و بى‏تقوایى و هرزگى حصار و بارویى پست است كه مانع و حافظ ساكنان خود نیست و آن كس را كه به آن پناه ببرد حفظ نمى‏كند. همانا با نیروى تقوا نیش گزنده خطاكاری‌ها بریده مى‏شود.

در خطبه 221 مى‏فرماید:
فان تقوى الله مفتاح سداد و ذخیرة معاد و عتق من كل ملكة و نجاة من كل هلكة؛ همانا تقوا كلید درستى و توشه قیامت و آزادى از هر بندگى و نجات از هر تباهى است.

ایقظوا بها نومكم و اقطعوا بها یومكم و اشعروها قلوبكم و ارحضوا بها ذنوبكم... الا فصونوها و تصونوا بها (خطبه223)؛ خواب خویش را به وسیله تقوا تبدیل به بیدارى كنید و وقت خود را با آن به پایان رسانید و احساس آن را در دل خود زنده نمایید و گناهان خود را با آن بشویید... همانا تقوا را صیانت كنید و خود را در صیانت تقوا قرار دهید.

و هم مى‏فرماید:
اوصیكم عباد الله بتقوى الله فانها حق الله علیكم و الموجبة على الله حقكم و ان تستعینوا علیها بالله و تستعینوا بها على الله (خطبه‏ 233 .)؛ بندگان خدا! شما را سفارش مى‏كنم به تقوا. همانا تقوا حق الهى است بر عهده شما و پدید آورنده حقى است از شما بر خداوند. سفارش مى‏كنم كه با مدد از خدا به تقوا نائل گردید و با مدد تقوا به خدا برسید.

در این وصیتنامه بابدها و نبایدها و جنبه های ایجابی و سلبی کرداری بیان شده است. کلید سلوک معنوی تقوا است و سم و مانع سلوک معنوی دنیا طلبی است. حق گویی و آخرت گرایی شاقول حرکت معنوی است. سالک علاوه بر ارتباط معنوی با حضرت محبوب باید در صحنه فعالیت اجتماعی حضور داشته باشد و دشمن ستمگران باشد و یاور مظلومان. حرکت و فعالیت اجتماعی سازنده مبتنی بر نظم و قاعده مندی است.اصلاح بین مردم از رفتارهای شاخص سالکان الهی است.

ایتام آسیب پذیرترین بخشهای اجتماعی هستند که مومنین باید مددکار و ناجی آنها از جهات اقتصادی، علمی و معنوی باشند.

قرآن منشور همه ابعاد زندگی فردی، اجتماعی، و معنوی انسان است. آگاهی و عمل به آن از ضروریات غیر قابل اغماض سلوک است. اربین عبادات نماز از آنجهت که جامع جمیع حسنات است بعنوان عمود دین بر اقامه آن تاکید شده است.برمراقبت از  حج بمثابه بهترین عبادت فردی و اجتماعی تاکید شده است. در حج فردو  اجتماع مسلمین با ملائکه، و حضرت حق در مکان مقدس در زمان و مکان معین در تعامل سازنده قرار میگیرند که حاصل آن تحول معنوی فرد و جمع و تجدید هویت دینی و معنوی است.

در فراز آخر  حضرت بر جهاد مالی، دفاعی و فرهنگی در راه خدا تاکید میکنند. سپس مومنین را دعوت به ترابط  و پیوند اجتماعی  و انفاق میکنند. پس از آن حضرت امر به معروف و نهی از منکر را ضامن اصلی ادامه حکومت ارزشهای الهی و مکانیسم نظارت و اصلاح سیاسی و اجتماعی بیان میکنند و شدیدا هشدار به عواقب وخیم ترک آن  که مستولی شدن بدکاران برارکان حکومت و جامعه است میکنند.

فی الاجمال حضرت در این منشور علوی سالکان را دعوت به تقوا، اجتناب از دنیا پرستی، حق گویی، اعانت مظلومین، نظم، اصلاحات، حمایت از ایتام، رعایت حقوق قرآن، اقامه نماز، حج، جهاد همه جانبه، وحدت اجتماعی، امربه معروف و نهی از منکر میکنند.

(وصيّت امام عليه السلام به حسن و حسين عليه ما السّلام پس از ضربت ابن ملجم كه لعنت خدا بر او باد مى ‏باشد كه در ماه رمضان سال 40 هجرى در شهر كوفه مطرح فرمود.نامه 47 نهج البلاغه):

"أُوصِيكُمَا بِتَقْوَى اَللَّهِ وَ أَلاَّ تَبْغِيَا اَلدُّنْيَا وَ إِنْ بَغَتْكُمَا وَ لاَ تَأْسَفَا عَلَى شَيْ‏ءٍ مِنْهَا زُوِيَ عَنْكُمَا وَ قُولاَ بِالْحَقِّ وَ اِعْمَلاَ لِلْأَجْرِ وَ كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً أُوصِيكُمَا وَ جَمِيعَ وَلَدِي وَ أَهْلِي وَ مَنْ بَلَغَهُ كِتَابِي بِتَقْوَى اَللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِكُمْ وَ صَلاَحِ ذَاتِ بَيْنِكُمْ فَإِنِّي سَمِعْتُ جَدَّكُمَا صلى الله عليه واله يَقُولُ صَلاَحُ ذَاتِ اَلْبَيْنِ أَفْضَلُ مِنْ عَامَّةِ اَلصَّلاَةِ وَ اَلصِّيَامِ اَللَّهَ اَللَّهَ فِي اَلْأَيْتَامِ فَلاَ تُغِبُّوا أَفْوَاهَهُمْ وَ لاَ يَضِيعُوا بِحَضْرَتِكُمْ وَ اَللَّهَ اَللَّهَ فِي جِيرَانِكُمْ فَإِنَّهُمْ وَصِيَّةُ نَبِيِّكُمْ مَا زَالَ يُوصِي بِهِمْ حَتَّى ظَنَنَّا أَنَّهُ سَيُوَرِّثُهُمْ وَ اَللَّهَ اَللَّهَ فِي اَلْقُرْآنِ لاَ يَسْبِقُكُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَيْرُكُمْ وَ اَللَّهَ اَللَّهَ فِي اَلصَّلاَةِ فَإِنَّهَا عَمُودُ دِينِكُمْ وَ اَللَّهَ اَللَّهَ فِي بَيْتِ رَبِّكُمْ لاَ تُخَلُّوهُ مَا بَقِيتُمْ فَإِنَّهُ إِنْ تُرِكَ لَمْ تُنَاظَرُوا وَ اَللَّهَ اَللَّهَ فِي اَلْجِهَادِ بِأَمْوَالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ وَ أَلْسِنَتِكُمْ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ وَ عَلَيْكُمْ بِالتَّوَاصُلِ وَ اَلتَّبَاذُلِ وَ إِيَّاكُمْ وَ اَلتَّدَابُرَ وَ اَلتَّقَاطُعَ لاَ تَتْرُكُوا اَلْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْيَ عَنِ اَلْمُنْكَرِ فَيُوَلَّى عَلَيْكُمْ أَشْرَارُكُمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلاَ يُسْتَجَابُ لَكُمْ" .

"شما را به تقوای الهی سفارش مى‏كنم و وصيت مى‏كنم كه در طلب دنيا مباشيد، هر چند، دنيا شما را طلب كند، بر هر چه دنيايى است و آن را به دست نمى‏آوريد يا از دست مى‏دهيد، اندوه مخوريد. سخن حق بگوييد و براى پاداش آخرت كار كنيد. ظالم را دشمن و مظلوم را ياور باشيد. شما دو تن و همه فرزندان و خاندانم را و هر كس را كه اين نوشته به او مى‏رسد، به ترس از خدا و انتظام كارها و آشتى با يكديگر سفارش مى‏كنم. كه از رسول خدا ( صلى الله عليه و آله ) شنيدم كه مى‏گفت: آشتى با يكديگر برتر است از يك سال نماز و روزه.

خدا را، خدا را، درباره يتيمان. مباد آنها را روزى سير نگه داريد و ديگر روز گرسنه و مباد كه در نزد شما تباه شوند.

خدا را، خدا را، درباره همسايگان، همسايگان، سفارش شده پيامبرتان (صلى الله عليه و آله) هستند. رسول الله (صلى الله عليه و آله) همواره درباره آنان سفارش مى‏كرد، به گونه‏اى كه گمان برديم كه برايشان ميراث معين خواهد كرد.

خدا را، خدا را، درباره قرآن، مباد كه ديگران در عمل كردن به آن بر شما پيشى گيرند.

خدا را، خدا را، درباره نماز، كه نماز ستون دين شماست . خدا را، خدا را، درباره خانه پروردگارتان. مباد تا هستيد آن را خالى بگذاريد كه اگر زيارت خانه خدا ترك شود، شما را در عذاب مهلت ندهند.

خدا را، خدا را، درباره جهاد به مال و جان و زبان خود در راه خدا، بر شما باد پيوند با يكديگر و بخشش به يكديگر و زنهار از پشت كردن به يكديگر و بريدن از يكديگر. امر به معروف و نهى از منكر را فرو مگذاريد، كه بدترين كسانتان بر شما سرورى يابند و از آن پس، هر چه دعا كنيد به اجابت نرسد".

علی در زمان خود تنها بود و امروز نیز تنهاست چون ما با همه ادعاهای گزافمان از اصلاحات علوی دور مانده ایم، بر سرسفره علی نشسسته ایم اما راه علی را فراموش کرده ایم. اگر راه علی در میان ما زنده بود تضاد طبقاتی در جامعه به اصطلاح اسلامی بیداد نمیکرد و فساد اخلاقی و اقتصادی  جامعه را متعفن نکرده بود. شبهای قدر فرصت مناسبی است که سیاسیون و صاحبان قدرت در خلوت خود به نقد و ارزیابی عملکرد خود بر اساس ارزشهای علوی بپردازند و با شهید رمضان بیعت کنند که از فردا جبران مافات میکنند و حقوق مردم را ادا میکنند. راه توبه و راه اصلاحات باز است. تا دیر نشده است بسوی علی و اصلاحات علوی بازگردیم تا همچون اول انقلاب، عطر دل انگیز دوستی، صداقت، جوانمردی، وحدت، معنویت و ایثار فضای جامعه را پر کند.

18 رمضان 1392
مرکز بین المللی مطالعات صلح

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: اصلاح طلب , امام علي , رفتار , اجتماع , سياست ,
:: بازدید از این مطلب : 4754
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 6 مرداد 1392

خوراکی های مفید برای تقویت حافظه

مویز: یکی از مواردی که در روایات برای یاد سپاری مفید دانسته‎اند مویز است. مویز اصطلاحاً به انگور سیاه و یا انگور یاقوتی که دانه‎ های آن ها درشت است و هسته‎ های بزرگی نیز همراه دارد گفته می شود وقتی که آن ها را خشک کنند بدان مویز گویند. اگر کسی بخواهید از یادآموزی قدرتمندی برخوردار باشد باید روزی ۲۱ دانه صبح ها قبل از خوردن صبحانه بجود، خصوصاً هسته‎ های آن ها را باید نرم کند.[۱]

کندر: کندر دو نوع است یک نوع آن را با اسپند مخلوط می کنند و روی آتش می ‎ریزند که بوی بسیار خوشی دارد، نوع دیگر آن به شکل ماده‎ای شفاف است که مقداری هم تلخ می ‎باشد، مانند شیره‎ هائی که از تنه درخت های هلو، زردآلو، آلبالو و… خارج می ‎شود و به آن(زنج) می ‎گویند که آن ها را هم می ‎خورند و هم برای آهار دادن پارچه بکار می ‎برند، البته«زنج» تلخ نیست. کندر را هر روز باید به مقدار یک عدس در دهان گذاشت و جوید. پیامبر خدا(ص) به علی(ع) فرمود: سه چیز قدرت حافظه را می ‎افزاید و معده را نرم می ‎کند که یکی از آن سه مورد کندر بود[۲]. امام صادق(ع) فرمود: به زنان باردار کندر بخورانید تا حافظه فرزندان تان قوی شود.[۳] پیامبر خدا(ص) فرمود: نسبت به کندر توجه داشته باشید زیرا ناراحتی را از بین می‎ برد… عقل را زیاد می ‎کند و بر نیروی عقل می ‎افزاید، نور چشم را زیاد می‎ کند و نیز فراموشی را از میان برمی ‎دارد.[۴] خوردن کندر رطوبت حافظه را نیز از بین می ‎برد.

سیب و به: برای دو میوه سیب و به فوائد زیادی ذکر شده.[۵] امام علی(ع) فرمود: به و سیب قلب را قوی می‎ کند و معده را خوشبو می‎ کند و عقل و فکر را صیقل می‎ دهد.[۶] البته ناگفته نماند که سیب ترش برای حافظه مضر است.[۷] ضمناً این دو میوه سرشار از ویتامین های مختلف و مقداری املاح معدنی و آهن، منگنز و کلر و کلسیم و… است.[۸] سیب بیماری های اعصاب، رماتیسم، تنگ نفس و… را کاهش می ‎دهد.[۹] سیب اشتهاء آور ضدعفونی کننده دهان، درمان اسهال(اگر نارس باشد) تقویت لثه‎ها، پاک کننده سموم و میکروب های بدن، تعادل بیماران اوره‎ای و… است.
سنگ کیسه صفراء و کلیه را ذوب می ‎کند.[۱۰] گلابی در مانی است برای کسانی که مبتلا به فشار خون هستند، درد مفاصل دارند، رماتیسم دارند و…[۱۱] البته این گوشه‎ای از فوائد این دو میوه ارزنده است. از آن جا که در شب هم بستر شدن پیامبر خدا(ص) با خدیجه(س) خدای متعال برای ایشان توسط جبرئیل(ع) یک سیب فرستاد که نیمی خود میل کند و نیمی را به خدیجه دهد معلوم می ‎شود ویژگی های دیگری هم دارد.

 

سرکه: سرکه فوائد زیادی دارد و برای آن آثاری برشمرده‎اند از جمله آن ها این است که ذهن را بارور می‎ کند: امام صادق(ع) فرمود: سرکه قدرت عقل(یادسپاری) را تشدید می‎ کند و آن را بارور می ‎سازد، آن گونه که ممکن است انسان خود دچار تعجب گردد.[۱۲] امام رضا(ع) فرمود: سرکه قوای عقل را بارور می‎ کند و ذهن را قوی می ‎نماید.[۱۳] گر چه خوردن زیاد سرکه چندان نیکو نیست ولی چند روزی(۳ ـ ۵ ـ ۷) صبح ها قبل از صبحانه حدود یک استکان برای دفع برخی انگل ها و کرم های داخلی معده مفید است.[۱۴] وقتی معده کار طبیعی خود را انجام داد و مواد ارزنده‎اش توسط کرم هائی که به جداره معده متصل می ‎گردند جذب نشد در نتیجه نیروی کافی به فکر و ذهن انسان خواهد رسید. قابل ذکر است که سرکه ناشتا برای کسانی که ناراحتی اعصاب و زخم معده دارند زیان ‎آور است.

انار: امام صادق(ع) فرمود: انار را با پیه‎ های اطرافش بخورید که معده را دباغی می ‎کند و ذهن را زیاد می ‎کند.[۱۵] برخی مواقع معده در اثر خوردن برخی غذاهائی که اسید یا باز و… زیاد دارند موجب می ‎گردد که شیارهای آن محو گردد با خوردن انار مخصوصاً با پیه های اطرافش شیارهای اطراف روده و معده باز آوری می ‎شود. پیامبر خدا(ص)  فرمود: انار معده را قوی و ذهن را رشد می ‎دهد.[۱۶]

عسل: پیامبر خدا(ص) فرمود: هر کس حافظه می ‎خواهد عسل بخورد.[۱۷] علی(ع) فرمود: عسل هر دردی را درمان می ‎کند، بلغم را کم می‎ کند و فکر و دل را جلا می‎ بخشد.[۱۸] پیامبر خدا(ص) فرمود: عسل فراموشی را نابود می‎ کند و حافظه را زیاد می ‎کند.[۱۹] عسل دارای آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم، فسفر فراوانی است عسل دارای خاصیت رادیواکتیو است که موجب می ‎شود بسیاری از بیماری ها بازگشت نکند.[۲۰] عسل مبتلایان به مرض قند(به مقدار کم) مفید است.[۲۱] امام صادق(ع) فرمود: هیچ چیز(از خوردنی های طبیعی) مثل عسل مفید نیست.[۲۲] امام صادق(ع) فرمود: اگر مقداری زعفران را با سعد(به نسبت یک به یک) نرم کرده و مخلوط نمائید بعد با عسل مخلوط نمائید و هر روزی دو مثقال میل نمائید آنقدر حافظه شما زیاد می‎ گردد که می ‎ترسم نسبت سحر به شما بدهند.[۲۳] مواردی دیگر نیز در روایات ذکر شده عبارتند از: فلفل سیاه، بادام، پسته. نارگیل ضعف یادداری را از بین می‎ برد. پیاز بخاطر فسفری که دارد انجام کار فکری را آسان می‎ کند. سیر برای جبران ضعف حافظه و… مفید است. شیر گوسفند قدرت حافظه را قوت می بخشد. [۲۴]

پی نوشت ها:
[۱]. سفینة البحار، ج ۱، ص ۲۸۰٫
[۲]. خصال، ص ۱۲۶؛ و بحارالانوار، ج ۷۹، ص ۳۱۹٫
[۳]. مکارم الاخلاق، ص ۲۲۱٫
[۴]. مکارم الاخلاق، ص ۸۴؛ و بحارالانوار، ج ۶۲، ص ۲۹۴٫
[۵]. المحاسن، ص ۵۵۰٫
[۶]. فروع کافی، ج ۶، ص ۳۵۷(هفت روایت وجود دارد).
[۷]. … اکل التفاح یعنی الحامض(سفینه، ج ۱، ص ۵۸۸).
[۸]. مأخذ ۳، صفحات ۱۷۱ و ۱۷۹٫
[۹]. مأخذ ۳، صفحه ۱۷۸؛ و مأخذ ۴، ص ۲۰۱٫
[۱۰]. مأخذ ۳، صفحه ۱۷۸؛ و مأخذ ۴، ص ۲۰۱٫
[۱۱]. مأخذ ۳، صفحه ۱۷۸٫
[۱۲]. الخل یشد العقل…(وسائل، ج ۱۷، ص ۶۷).
[۱۳]. کافی، ج ۶، ص ۳۲۹٫
[۱۴]. … و یقتل دواب البطن…(وسائل، ج ۱۷، ص ۶۹).
[۱۵]. المحاسن، ص ۵۴۲: کلر الرمان بشحمه…
[۱۶]. المحاسن، ص ۵۴۳٫
[۱۷]. مکارم، ص ۱۶۵٫
[۱۸]. مکارم الاخلاق، ص ۱۶۶٫
[۱۹]. مکارم الاخلاق، ص ۱۶۶٫
[۲۰]. مأخذ ۴، ص ۱۴۲٫
[۲۱]. مأخذ ۴، ص ۱۴۳٫
[۲۲]. کافی، ج ۶، ص ۳۳۲٫
[۲۳]. سفینة البحار، ج ۱، ص ۲۸۶٫
[۲۴]. این موارد را از مأخذ ۳، صفحات ۱۶۳ـ۱۹۶ برگرفته‎ایم. اگر چه در مضامین روایات هم وجود دارد.

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: بازدید از این مطلب : 1301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 6 مرداد 1387

>

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: شهادت , امام علي ,
:: بازدید از این مطلب : 1932
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 6 مرداد 1392

مرثيه و مداحی شهادت امام علی (ع)

 

1. حاج محمود کریمی

ردیف

موضوع

پخش اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 روی لبای مولا امشب مددی یا زهرا - شب 21(جدید،نوحه سال 91)   2,020 0:05:44
2 شب شب قدر و خوب شدن - شب 21(جدید،روضه سال 91)   3,971 0:11:17
3 به تو گفتم ای چاه دردم بسی- شب 22(جدید،روضه سال 91)   3,480 0:11:51
4 الهی بک یا الله... - شب 22(جدید،نوحه سال 91)   3,203 0:09:05
5 یک مرد تنهای غریبه از دیگران طعنه شنیده-شب 19(جدید،روضه سال 91)   3,338 0:09:28
6 اشهد انک ولی الله علی-شب 19(جدید،زمینه سال 91)   3,369 0:14:20
7 فاتحه میخونه آسمون(جدید، سال 90)   1.450 0:05:06
8 علی ای همای رحمت(جدید، سال 90)   1.500 0:05:15
9 چشای زینب بی خوابه(جدید، سال 90)   1.570 0:05:31
10 علی اسد الله علی ولی الله(جدید، سال 90)   5.030 0:21:59
11 ای که در دست خود را کلید عرش اعلی (در ایام محرم)   1,559 0:04:25
12 مرثیه خوانی و روضه - قسمت اول   1,206 0:09:06
13 مرثیه خوانی و روضه - قسمت دوم   1,561 0:11:48
14 روزام شده مثل شب ها زندگی بی رنگه (سال 87)   4,120 0:10:02
15 دور شمع پیکرت گردیده ام خاکسترت (سال 87)   1,889 0:04:36
16 از این دم جدایی دل ها شکسته میشد (سال 87)   1,332 0:10:04
17 بار خود بستم راهیم امشب، گریه کمتر کن دخترم زینب   4,888 0:11:54
18 غرق عزا و ماتم است امشب همه کاشانه حیدر .. حیدر   2,443 0:05:57
19 سوی مسجد شد روانه حضرت ساقی کوثر   3,920 0:09:33
20 زینب ز آه و ناله پر کرده دامانش را   1,790 0:04:21
21 اشك زينبت      مرهم سرت   1,845 0:10:28
22 علی ای همای رحمت    تو چه آیتی خدا را   293 0:01:37
23 شبايی که دلا رو غم می گيره   1,143 0:07:47
24 حیدر، اول، آخر، دائم، حاکم، عالم ...   859 0:03:38
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: مداحي , نوحه , امام علي , محمود كريمي ,
:: بازدید از این مطلب : 5115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
چهار شنبه 2 مرداد 1392

السلام علیک یا حسن بن علی (علیه السلام)

امام حسن (ع) : همانا محبّت و دوستى با ما (اهل بیت رسول اللّه(صلى الله علیه وآله) سبب ریزش گناهان از نامه اعمال مى شود، همان طورى که وزش باد، برگ درختان را مى ریزد.

با عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات شما

میلاد با سر سعادت فخر المومنین ، دومین امام شیعیان ، امام حسن مجتبی (علیه السلام) را بر تمام مسلمین و مسلمات جهان تبریک و تهنیت عرض می نمائیم .

 دانلود مولودی امام حسن مجتبی (ع) با صدای مداحان اهل بیت

به مناسبت فرارسیدن این عید فرخنده و میمون بر آن شدیم تا مولودی میلاد حضرت را با صدای مداحان اهل بیت (ع) با فرمت mp3 ، با حجم پائین ، کیفیت فوق العاده بالا و دانلود آسان با لینک مستقیم در اختیار شما مسلمانان جهان قرار دهیم.

امید وارم بهترین استفاده را از فایل ها برده و ما را نیز از دعای خیرتان بی بهره نسازید .

جهت دانلود با صدای مداح مورد نظر بر روی فایل ها کلیک فرمائید .

دانلود مولودی امام حسن مجتبی (ع) با نوای گرم حاج محمود کریمی

دانلود گلچین اول با صدای حاج محمود کریمی

دانلود گلچین دوم با صدای حاج محمود کریمی

دانلود گلچین سوم با صدای حاج محمود کریمی

 

دانلود مولودی امام حسن مجتبی (ع) با نوای گرم حاج محمد رضا طاهری

دانلود گلچین اول با صدای حاج محمد رضا طاهری

دانلود گلچین دوم با صدای حاج محمد رضا طاهری

 

دانلود مولودی امام حسن مجتبی (ع) با نوای گرم حاج سید مهدی میرداماد

دانلود گلچین اول با صدای حاج سید مهدی میرداماد

دانلود گلچین دوم با صدای حاج سید مهدی میرداماد

دانلود گلچین سوم با صدای حاج سید مهدی میرداماد

 

دانلود مولودی امام حسن مجتبی (ع) با نوای گرم سید مجید بنی فاطمه

دانلود گلچین اول با صدای سید مجید بنی فاطمه

دانلود گلچین دوم با صدای سید مجید بنی فاطمه

دانلود گلچین سوم با صدای سید مجید بنی فاطمه

 

التماس دعا

ما تا ظهور ایستاده ایم

اللهم عجل لولیک الفرج

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مولودي , امام حسن , جديد ,
:: بازدید از این مطلب : 1476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
چهار شنبه 2 مرداد 1392

مديحه و مولودی امام حسن مجتبي علیه السلام

 

1. حاج منصور ارضی

ردیف

موضوع

پخش اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 وقتی که خدا هم گرفتار حسن شد(مدیحه سرایی،سال 91)   1,316 0:03:43
2 می آید نسیم آشنایی شد ماه مبارک(سرود،سال 91)   1,910 0:05:25
3 ای دل زمان عرض تشکر به کبریاست   1,763 0:04:59

 

2. حاج محمود کریمی

ردیف

موضوع

پخش اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 سر رسوایی دارم تب بالایی دارم (سرود،سال 91)   3,643 0:12:25
2 تو که خونت دار الشفامه - مهدیه امام حسن مجتبی (سرود،سال 90)   2,013 0:05:42
3 ترانه عالم بالا مولانا حسن حسن حسن (سرود،سال 90)   3,648 0:10:21
4 نیمه ماه و دوباره دلم یه حال دیگه داره (سرود،زنگنه سال 90)   1,310 0:03:42
5 دیشب گذری کردم از کوچه میخانه (مدیحه سرایی،سال 90)   3,484 0:14:50
6 پره مرواریده شوقه رو صدف های دریا (سرود،سال 90)   3,752 0:10:39
7 تو امام جوونای بهشتی (سرود،سال 90)   2,711 0:07:41
8 لالایی مادر برا گل مولا حسن اشبه اباک یا حسن (سال 89)   3,024 0:13:18
9 آفتاب از روزن چشم تو پیدا میشود (سال 89)   4,119 0:11:41
10 مولادریا، زهرا دریا، دریا دریا ( سال 88)   1,237 0:08:24
11 نور جمالش تا نشأتینه ( سال 88)   1,383 0:09:24
12 یا علی یا عظیم .. ( سال 88)   905 0:06:08
13 پسر فاطمه تمام آبرومه  (سال 87)   4,740 0:13:13
14 خونه سبزه دل سرخ عاشق دیوونه سبزه  (سال 87)   525 0:03:56
15 بین تموم سرورا تو با همه فرق داری (سال 87)   1,545 0:11:40
16 مدیحه خوانی   4,428 0:25:11
17 عالم اگر به کام من شدشد نشدنشد 2 ( سال 86)   3,961 0:22:30
18 عالم اگر به کام من شدشد نشدنشد 1 (سال 86)   3,502 0:13:20
19 اگه برسه یه شبی پای من گدا به در خونه علی و فاطمه (سال 86)   3,132 0:14:55
20 میخورم امشب بر در و دیوار از تنهایی ای یار من (سال 86)   1,144 0:04:51
21 خورشید رسول الله در دست ولی الله (سال 86)   1,642 0:07:00
22 کریم آل طاها آمد به دنیا   415 0:03:18
23 دلبر نازم بی تو چه سازم ای که تویی تو روح نمازم   1,059 0:08:33
24 سرزده ماه فاطمه آره والا ، آره والا   1,112 0:08:59
25 حسن خوبی است که امشب به زبان آمده است   1,670 0:09:28
26 نماز و روزه ی ماه مبارک     ماه روی حسن بن حیدر   1,549 0:08:46
27 شب ستاره بارون می باره،با یه گل یاس بازم بهاره   1,252 0:10:38
28 شبیه روی حضرت طه   738 0:06:15
29 تو دلم خدا می دونه چه قیامتی که برپاست   559 0:04:44

 

3. سید مهدی میرداماد

ردیف

موضوع

پخش اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 باز امشب بی قرارم (جدید،سرود،سال 91)   2,841 0:08:04
2 تا که دستم پر از تمنا شد (جدید،مدیحه سرایی،سال 91)   3,780 0:12:53
3 کریم آل الله یا حسن یا مولا (جدید،سرود،سال 90)   2,848 0:08:05
4 ای وسعت بهاری بی انتهای سبز (جدید،شعر،سال 90)   5,690 0:24:15
5 شب کریمه مدینس  تطالم دل تو سینس (جدید،سرود،سال 90)   3,805 0:12:58
6 حسن بن علی مولا مولا (جدید،سال 89)   2,921 0:09:56
7 هلهله به پا کنید که دریا اومد (جدید،سال 89)   3,512 0:11:57
8 به صاحب سفره امشب دل سپردم ( سال 88)   1,237 0:08:24
9 حس خوبیست که امشب به زبان آمده است ( سال 88،مدح)   1,383 0:09:24
10 ذکر تپش دل من ذکر یارب ( سال 88)   905 0:06:08
11 یا حسن یا امام مجتبی ( سال 86)   3,386 0:14:25
12 تو دل دنیا به پا شد یه جهان محشر و غوغا   824 0:06:12
13 یه پسر داره تو عالم شبیه و همتا نداره   704 0:05:18
14 خبر رسیده امشب کریم می آید (سال 86 ،مدح)   3,386 0:19:14
15 روی دامن ابرا میدرخشه خورشید (سال 86)   2,092 0:11:52
16 رطب که نه ولی شیرین تره یوسف که نه ولی مه جبین تره (سال 86)   1,550 0:08:37
17 یابن حیدر    یابن زهرا   917 0:07:47
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: مولودي , امام حسن محمود كريمي , ميرداماد , منصور ارضي ,
:: بازدید از این مطلب : 3830
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
جمعه 21 تير 1392
رسول اللّه : إذا استَهَلَّ رَمَضانُ غُلِّقَتْ أبوابُ النارِ ، و فُتِحَتْ أبوابُ الجِنانِ ، و صُفِّدَتِ الشَّياطينُ . ( ميزان الحكمة ،ج4،ص520) چون هلال ماه رمضان پديد آيد ، درهاى دوزخ بسته گردد و درهاى بهشت گشوده شود و شياطين به زنجير كشيده شوند . شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: بازدید از این مطلب : 5376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
چهار شنبه 19 تير 1392
دعايي از امام سجاد اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ، وَ اَلْهِمْنا مَعْرِفَةَ فَضْلِهِ وَ اِجْلالَ حُرْمَتِهِ، وَ التَّحَفُّظَ مِمّا حَظَرْتَ فيهِ، وَ اَعِنّا عَلى‏ صِيامِهِ بِكَفِّ الْجَوارِحِ عَنْ مَعاصيكَ، وَ اسْتِعْمالِها فيهِ بِما يُرْضيكَ، حَتّى‏ لا نُصْغِىَ بِاَسْماعِنا اِلى‏ لَغْوٍ، وَ لا نُسْرِعَ بِاَبْصارِنا اِلى‏ لَهْوٍ، وَ حَتّى‏ لانَبْسُطَ اَيْدِيَنا اِلى‏ مَحْظُورٍ، وَ لانَخْطُوَ بِاَقْدامِنا اِلى‏ مَحْجُورٍ، وَ حَتّى‏ لا تَعِىَ بُطُونُنا اِلاّ ما اَحْلَلْتَ، وَ لاتَنْطِقَ اَلْسِنَتُنا اِلاّ بِما مَثَّلْتَ، وَ لانَتَكَلَّفَ اِلاّ ما يُدْنى مِنْ ثَوابِكَ، وَ لانَتَعاطى‏ اِلاَّ الَّذى يَقى مِنْ عِقابِكَ، ثُمَّ خَلِّصْ ذلِكَ كُلَّهُ مِنْ رِئآءِ الْمُرآئِينَ، وَ سُمْعَةِ الْمُسْمِعينَ، لا نَشْرَكُ فيهِ اَحَداً دُونَكَ، وَلانَبْتَغى فيهِ مُراداً سِواكَ.( صحيفه سجاديه، دعاي 44 ) بار الها بر محمد و آلش درود فرست، و معرفت برترى اين ماه و بزرگداشت احترامش، و خوددارى از محرمات در آن را به ما الهام كن، و ما را به روزه داشتن در آن با حفظ جوارح از گناهان و به كار بردن آنها در آنچه كه تو را خشنود مى‏نمايد يارى ده، تا با گوشمان به گفتار لغو گوش نكنيم، و با چشمانمان به تماشاى لهو نشتابيم، و دستهايمان را به حرامى دراز نكنيم، و به سوى ممنوع تو گام برنداريم، و شكمهايمان جز به حلال پر نشود، و زبانمان به غير آنچه تو گفته‏اى گويا نگردد، و جز در كارى كه به ثواب تو نزديك مى‏كند به كوشش برنخيزيم، و جز آنچه از عقوبتت نگاه دارد فرا نگيريم، آنگاه اين همه را از خودنمايى رياكاران و شهرت‏خواهى شهرت‏طلبان خالص و پاك گردان، به گونه‏اى كه كسى را با تو در اين امور شريك نكنيم، و مقصد و مقصودى غير تو نداشته باشيم. شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: دعا , ماه رمضان , امام سجاد ,
:: بازدید از این مطلب : 4515
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
دو شنبه 10 تير 1392

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
»
هرکس آبروی مؤمنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب می شود. 

(ثواب الاعمال و عقاب الاعمال)

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: حديث ,
:: بازدید از این مطلب : 5665
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
شنبه 1 تير 1392

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: بازدید از این مطلب : 1719
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 30 خرداد 1392

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
»
هرکس آبروی مؤمنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب می شود. 

(ثواب الاعمال و عقاب الاعمال)

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: حضرت محمد(ص)-حديث ,
:: بازدید از این مطلب : 5628
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
چهار شنبه 22 خرداد 1392

مولودی های امام حسین

میلاد امام حسین (علیه السلام)

1.حاج محمود کریمی

ردیف

موضوع

پخش دانلود

حجم
(KB)

زمان
1 امشب چشمام مثل بارونه (جدید سال 91)   2,328 0:07:56
2 امشب مستم ، به ارباب دل بستم (جدید سال 90)   2,930 0:08:32
3 ابرم بارش بی پروایم ، موجم و همسفر دریایم (جدید سال 90)   3,520 0:10:14
4 روی نیازم کجاست ، روی حسین است بس (جدید سال 90)   759 0:02:08
5 به فدای تو ، تو که اومدی ، هنوز از راه نیومده دلبری (جدید سال 90)   4,360 0:12:42
6 تنها تنها ، می میزنم به یاد دریا (جدید سال 88)   328 0:00:55
7 عاشقی به بهونه تو قشنگه (جدید سال 89)   1,450 0:05:03
8 روز ازل که قسمت ما را نوشته اند (مدیحه خوانی - سال 87)   2,820 0:08:00
9 می تابه از پشت ابرا، ماه تموم شبای من (سال 87)   3,018 0:06:08
10 کاشکی می شد بهت بگم چقد صداتو دوست دارم (جدید،سال 86)   2,086 0:05:48
11 ای که به عشقت اسیر خیل بنی آدم است (مدیحه-جدید،سال 86)   3,565 0:09:57
12 عاشقی دردیه دوا نداره دوا نداره  (جدید،سال 86)   5,294 0:14:47
13 من و دل و شیدایی (جدید،سال 85)   4,011 0:11:12
14 دلا رو می بینی که گرم نیازه (جدید،سال 85)   4,876 0:13:38
15 شب فرار غمه، ماه و ستاره همه .. (جدید،سال 84)   4,287 0:11:58

2. سید مجید بنی فاطمه

ردیف

موضوع

پخش دانلود

حجم
(KB)

زمان
1 لحظه لحظه خواب و خیال اومد شب وصال (جدید سال 91)   1,332 0:04:32
2 برسانند اگر تربت دلداران را (جدید سال 91)   2,965 0:10:06
3 امشب که دلامون توی سفر عشقه (جدید سال 89)   1,920 0:06:43
4 دو باره قدمهاشو بو کن (جدید سال 89)   1,600 0:05:36
5 شورشی بین عالم بالا   2,650 0:05:48
6 همه میخانه به صف - سال 87   2,044 0:07:31
7 بوی خدا گرفته، دست دعا گرفته   6,005 0:17:04
8 اگه چشمات خمار عشق (سال 86)   1,531 0:08:41
9 لیلایی ها بیایید امشب شب جنونه (جدید،سال 84)   3,322 0:09:16
10 باز دل در سینه ام بیتاب شد (شعرخوانی-جدید، سال 84)   3,287 0:09:10
 

3.محمدرضا طاهری

ردیف

موضوع

دانلود

حجم
(KB)

زمان
1 روز ازل لحظه های عشق (مدیحه خوانی، سال 87) 10,283 0:25:04
2 چشمام مثل مجنون، اشکام مثل بارون 3,434 0:09:45
3 هرکسی کربلا میخواد امشب وقتشه 4,280 0:12:09
4 عشق حسین فاطمه دل خوشی زندگیمه 1,542 0:06:33

4. سید مهدی میرداماد

ردیف

موضوع

دانلود

حجم
(KB)

زمان
1 نور عینی یا ثار الله (جدید سال 89) 1,990 0:06:57
2 باز دل همه شاده ، از درد و غم آزاده (جدید سال 89) 2,350 0:10:15
3 میخوام بازم برم تا پیش خدا (جدید سال 89) 1,570 0:05:29
4 باید سر بزارم به کوه و صحرا (جدید سال 88) 2,660 0:11:37
5 اومده به دنیا ، نمک خونه حیدر (جدید سال 88) 3,540 0:15:28
6 شب ، شب شور و مستیه ، شب حسین و کربلاست (جدید سال 88) 1,190 0:04:10
7 میگم با هر بهونه عشق تو هستیمونه (جدید،سال 83) 2,894 0:08:04
8 به نام اون که هر دلی دیونه نیم نگاش 1,502 0:08:31
9 روز ازل که قسمت ما را نوشته اند 1,243 0:07:03
10 ذکر مادر مدام ، بوده نام آقام 548 0:03:05
11 تموم اهل زمین ، ملائکه عرش برین 1,512 0:08:35
12 امیرم  الهی برات بمیرم 570 0:04:49

5. مهدی زنگنه

ردیف

موضوع

پخش دانلود

حجم
(KB)

زمان
1 آب و آینه صفا میاره با درخشش ماه و ستاره (سال 87)   0,160 0:06:08

6. حاج حسن خلج

ردیف

موضوع

دانلود

حجم
(KB)

زمان
1 بسم الله النور (مدیحه خوانی، سال 87) 9,870 0:24:03
2 مدیحه خوانی 5,245 0:22:21
3 خوش آمدی یابن الزهرا خوش آمدی مولا 3,868 0:10:59

7. احمد نیکبختیان

ردیف

موضوع

دانلود

حجم
(KB)

زمان
1 سر در بهشت نوشته یا حسین یا حسین (جدید سال 91) 1,776 0:06:03
2 اومد به دنیا نمک خونه حیدر (جدید سال 91) 1,843 0:06:17
3 اومد به دنیا نمک خونه حیدر (جدید سال 88) 1,960 0:06:52
4 دوباره عشق و دوباره مستی (جدید سال 88) 2,080 0:07:16
5 دل دیونه ، چه عاشقونه (جدید سال 88) 1,080 0:03:47
6 به هر طرف نگری جلوه جمال خداست (سال 87) 4,639 0:11:18
7 میجوشد از این زمین خوشکیده  3,605 0:10:14
8 مدیحه خوانی 4,315 0:12:15
9 آسمونا گل افشون، دوباره دل شب میزنه باروم 3,854 0:10:57

8. حاج سعید حدادیان

ردیف

موضوع

دانلود

حجم
(KB)

زمان
1 هنگام سرور کائنات است امشب 4,649 0:13:12

9. حدادیان و نیکبختیان

ردیف

موضوع

دانلود

حجم
(KB)

زمان
1 فاطمه میگوید امشب ای فروغ هردو عینم 5,440 0:15:27

10. اسلام میرزایی

ردیف

موضوع

دانلود

حجم
(KB)

زمان
1 اربابه، آبروی آبه ، ز خدا سیر آبه 2,793 0:07:56

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: مولودي امام حسين (ع) ,
:: بازدید از این مطلب : 7509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 19 خرداد 1392

 آيه شماره 22  از سوره مبارکه انفال
إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِندَ اللّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لاَ يَعْقِلُونَ

همانا بدترين جنبندگان نزد خداوند، (كسانى هستند كه نسبت به شنيدن حقّ) كران (و نسبت‏به گفتن حقّ) لال‏هايند، آنها كه تعقّل نمى‏كنند.
مدّعيان ايمان و كسانى كه ملتزم به اطاعت از خدا و رسول نباشند، «و لا تكونوا كالّذين قالوا سمعنا و هم لايسمعون»، بدترين جنبندگانند. «انّ شرّ الدّوابّ»
ارزش انسان به خردورزى اوست، اگر تعقّل نكند، بدترين جنبندگان مى‏شود. «انّ شرّ الدّواب... الّذين لايعقلون» (آرى، داشتن گوش، زبان و عقل زمانى ارزش است كه بهره‏گيرى صحيح از آنها شود. كسى كه مثلاً با زبانش امر به معروف و نهى از منكر نمى‏كند، همچون لال است.)
كسانى كه از تعاليم دين روى مى‏گردانند، بى‏خردند. «و لا تولّوا عنه... لا يعقلون»

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: آيهقران-خردورزي ,
:: بازدید از این مطلب : 1346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
جمعه 17 خرداد 1392

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: مبعث پيامبر ,
:: بازدید از این مطلب : 3503
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 16 خرداد 1392
جاوا؛
نرم افزار نهج الفصاحه برگرفته از كلمات ارزشمند رسول اكرم (ص) است و قابليت نصب بر روي اغلب گوشي هاي همراه را دارد.
 این نرم افزار اسلامی برگرفته از کلمات ارزشمند رسول خدا (صلی الله علی علیه و آله) به صورت موضوع بندی شامل: آخر الزمان ، آخرت، آدم ، آفت ها ، نیگان ، اجاره ، پاداش، اجل ، احتکار، نیکی کردن، برادر، اخلاص، ادب، اذان، گوش، ارث، زمین، طلب خیر، پناه بردن، استقامت، اسراف، اسلام،  میانه روی، خدا، امامت، امانت داری، آرزو، انتظار، انفاق، اهل و عیال و ... است.
 
 
 
مطالب مرتبط :
راي ما دكتر عارف يا روحاني
 


 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , جاوا , دريچه , فناوري اطلاعات , نرم افزار , مذهبي ,
:: بازدید از این مطلب : 1507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
سه شنبه 14 خرداد 1392

 آيه شماره 204  از سوره مبارکه اعراف
وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُواْ لَهُ وَأَنصِتُواْ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ

و هرگاه قرآن خوانده شود، به آن گوش دهيد و ساكت شويد (تا بشنويد)، باشد كه مورد رحمت قرار گيريد.
در برابر تلاوت قرآن از سوى هركس كه باشد، بايد سكوت كرده و گوش بسپاريم. «و اذا قُرء القرآن فاستمعوا له»
سكوت و گوش سپردن به قرآن، زمينه‏ى برخوردارى از رحمت الهى است. «لعلّكم تُرحمون»

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: رحمت الهى -گوش سپردن به قرآن ,
:: بازدید از این مطلب : 1225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
دو شنبه 13 خرداد 1392

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: امام خميني ,
:: بازدید از این مطلب : 4347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 12 خرداد 1392

مؤمن برادر مؤمن است، باید او را دشنام ندهد، سرزنش و بدگوئی نكند، و

او را از خوبیها محروم نگرداند، و به او بدگمان نباشد.

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: حدیث-امام محمد باقر ,
:: بازدید از این مطلب : 1992
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
جمعه 3 خرداد 1392

*ولادت با سعادت مولای متقیان، امیرمؤمنان علی علیه السلام برشیعیان جهان تبریک و تهنیت باد*

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: مولاعلي ,
:: بازدید از این مطلب : 5253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
جمعه 3 خرداد 1392
ارسال به دوستان
پرسش و پاسخ درباره ولادت امام علی(ع)
علت به دنیا آمدن امام علی (ع) در کعبه چه بود

شیخ صدوق گفته است: این که حضرت امیر(ع) در کعبه به دنیا آمده است، بزرگداشتی بود از جانب خدای متعال و اکرامی بود که نسبت به مقام شامخ و با عظمتش عنایت فرمود.

خبرگزاری فارس: علت به دنیا آمدن امام علی (ع) در کعبه چه بود

-------------------------------

 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، یکی از سؤالاتی که درباره ولادت امام علی علیه‌السلام این است که «علت به دنیا آمدن امام علی (ع) در کعبه چه بوده است؟»

مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم، در یادداشتی این مساله را بررسی کرده است.

 

توضیح درباره پاسخ این پرسش را در سه محور مورد اشاره قرار می‌دهیم.

الف. جریان ولادت امیر مؤمنان علیه‌السّلام

در منابع متعدد آمده است که عباس بن عبدالمطّلب و عده‌ای دیگر در مقابل خانه کعبه در مسجد الحرام نشسته بودند که ناگهان فاطمه بنت اسد که درد زایمان فرزند او را ناراحت کرده بود،‌ پدیدار گشت و نزد خانه آمد و گفت: پروردگار من ایمان دارم به تو و به همه پیامبران و کتاب‌هایی که از سوی تو آمده و گفتار جدم ابراهیم خلیل را تصدیق دارم و به او که این خانه کعبه را بنا کرد، پروردگارا به حق همان کسی که این خانه را بنا کرد و به حق این نوزادی که در شکم من است، ولادت او را بر من آسان گردان.

ناگهان دیدند قسمت پشت خانه کعبه شکافته شد و فاطمه به داخل خانه رفت و از دیدگاه ما پنهان گردید و دیوار خانه نیز مانند نخست به هم پیوست، ‌ما که چنین دیدیم خواستیم قفل در را باز کنیم، ولی در باز نشد.

این مطلب به سرعت در شهر پیچید، سه روز از این ماجرا گذشت و چون روز چهارم شد فاطمه از همان مکان بیرون آمد و علی ـ علیه‌السّلام ـ را در دست داشت و به مردم گفت: خدای تعالی مرا به زنان پیش از خود برتری بخشید، و من در خانه خدا رفتم و از روزی و میوه بهشتی خوردم و چون خواستم از خانه بیرون آیم، ‌هاتفی ندا کرد ای فاطمه نام این مولود را علی بگذار که خدای علیّ اعلی می‌فرماید: من نام او را از نام خود جدا کردم و او کسی است که بت‌‌ها را در خانه من می‌شکند. (محلاتی، سید هاشم، زندگانی حضرت امیرالمؤمنین،ج1،ص28، تهران، انتشارات علمیه اسلامیه)

ب. جریان ولادت حضرت در منابع اهل سنّت

1. حاکم نیشابوری در مستدرک، ج 3، ص 550، حکومت 6044 می‌گوید: در اخبار متواتر (اخباری که یقین آور است) آمده که فاطمه بنت اسد، امیر مؤمنان علی ـ علیه‌السّلام ـ را در درون کعبه به دنیا آورد. (الغدیر، نشر مرکز الغدیر، ج6، ص35 للدراسات الاسلامیه، 1416 ق)

2. حافظ گنجی شافعی در کفایة المطالب، ص 407، آورده است:

امیر مؤمنان علی ـ علیه‌السّلام ـ شب جمعه در 13 ماه رجب در خانه خدا به دنیا آمد،‌ و هیچ کسی قبل از او و بعد از او در خانه خدا به دنیا نیامده است. (همان)

3. شهاب الدین محمود آلوسی صاحب تفسیر روح المعانی، در کتاب: سرح الخریدة الغیبة فی شرح القصیدة العینیّه، تألیف عبدالباقی افندی عمری، در ذیل یکی از اشعار او می‌گوید: این مسأله که امیرمؤمنان علی ـ علیه‌السّلام ـ در خانه خدا به دنیا آمد مسأله مشهور و معروف است و در کتاب‌‌های شیعه و سنی نقل شده است. (همان)

بنابراین جریان تولد امیرمؤمنان حقیقتی است که نه تنها شیعه بلکه برادران اهل سنّت نیز به آن اذعان دارند که در کتاب شریف «الغدیر» به تفصیل آورده شده است.

ج. جلوه‌ای از اسرار ولادت حضرت در کعبه

امّا‌ اسرار این قضیه که چرا حضرت امیرمؤمنان در خانه خدا به دنیا آمده، ‌در برخی منابع درباره آن مطالبی مطرح شده که در اینجا بیان می‌‌شود:

1. برخی از بزرگان اهل سنّت پس از بیان جریان تولد حضرت امیر ـ علیه‌السّلام ـ در کعبه گفته‌اند: این کرامت و بزرگی برای علی ـ علیه‌السّلام ـ است که در خانه خدا به دنیا آمده و تجلیل برای محل تولد او شمرده می‌شود. (همان، ج 6، ص 36 و 37)

2. آلوسی که قبلا نیز از او یاد شد (یکی از بزرگان اهل سنّت است) بعد از نقل جریان تولد حضرت در کعبه تعبیر لطیفی دارد که عین عبارت او آورده می‌شود که گفته است: «سبحان من یضع الاشیاء فی مواضعها و هو احکم الحاکمین». یعنی منزه است خداوندی که هر چیزی را در جایگاهش قرار می‌‌دهد و او بالاترین حکم کنندگان است. (همان)

آلوسی در ادامه گفته است:

گویا علی ـ علیه‌السّلام ـ نیز خواست تا در مورد خانه کعبه که موجب این افتخار برای او شده بود و در دل او متولد گشته بود جبران کند و به همین جهت بت‌ها را از روی خانه به زیر افکند، زیرا در پاره‌‌ای از اخبار آمده که خانه خدا به درگاه حق تعالی شکایت کرده و گفت: پروردگارا تا چه وقت در اطراف من این بت‌ها را پرستش کنند؟ و خدای تعالی به او وعده داد که آن مکان مقدس را از آن بت‌‌ها تطهیر کند. (همان)

3. شیخ صدوق نیز در این باره گفته است: این که حضرت امیر ـ علیه‌السّلام ـ در کعبه به دنیا آمده، بزرگداشتی بود از جانب خدای متعال و اکرامی بود که نسبت به مقام شامخ و با عظمتش عنایت فرمود. (الارشاد، باب1، ص2، ترجمه سیدهاشم محلاتی، نشر انتشارات علمیه الاسلامیه)

4. از صعصعة بن صوحان روایت شده که در واپسین لحظات زندگی علی ـ علیه‌السّلام ـ از حضرتش پرسید: تو برتری یا حضرت عیسی بن مریم؟ علی ـ علیه‌السّلام ـ فرمود: مادر عیسی در بیت المقدس بود، هنگامی که وقت ولادت عیسی فرا رسید، مریم ندائی شنید که بیرون شو، این جا عبادت‌گاه است نه زایشگاه، اما مادر من فاطمه بنت اسد، هنگامی که زایمانش نزدیک شد در حرم بود، دیوار کعبه شکافته شد و من آنجا متولد شدم و هیچ کسی دارای چنین فضیلتی نیست نه پیش از من و نه پس از من. (قزوینی، سیدکاظم، علی از ولادت تا شهادت، ص1، قم، نشر علمیه، 1397 ق)

5. و برخی دیگر گفته‌‌اند: ... پیداست که خانه کعبه درب، داشته که از آن وارد شود. امّا این جا در خانه باز نشد، ‌بلکه دیوار کعبه شکافته شد تا دلیلی روشن‌تر و آشکار‌تر بر یک اعجاز باشد و برای این که بعدها نتوانند جریان را تصادفی و اتفاقی به حساب بیاورند، و جالب این جاست، با این که در خلال چندین قرن کعبه تجدید بنا شده است، هنوز هم اثر آن شکاف روی دیوار خانه وجود دارد و موضع شکاف را با نقره پر کرده‌اند و در قسمتی که معروف به مستجار است، ‌این اثر به طور آشکار دیده می‌شود و همیشه جمعیت انبوهی از حاجی‌ها به این قسمت پناه می‌برند و مشغول گریه و زاری و نیاز به درگاه خداوندند و حاجت می‌‌خواهند. (همان)

جمع بندی و نتیجه

از مجموعه مطالبی که در این پاسخ اشاره شد، چند نتیجه به طور یقین مشخص می‌‌شود:

اولاً: مسأله به دنیا آمدن امیرمؤمنان ـ علیه‌السّلام ـ در خانه خدا و کعبه معظمه جزء ‌مسلمات تاریخ است که نه تنها در منابع شیعه بلکه در منابع معتبر برادران اهل سنّت فراوان نقل شده که علامه امینی در الغدیر همه آن منابع را جمع‌آوری کرده است که قبلا اشاره شد.

و هم چنین نه تنها به گفته علمای شیعه بلکه به گفته بزرگان اهل سنّت جریان تولد امام علی ـ علیه‌السّلام ـ در میان خانه خدا (کعبه) با روایات متواتر (روایاتی که موجب یقین می‌شود) ثابت شده است.

ثانیاً: گرچه همه اسرار این قضیه به طور کامل برای هیچ کسی معلوم نخواهد بود، ‌امّا از مجموع سخنان بزرگان شیعه و سنی به خوبی معلوم می‌شود که این مسأله (در کعبه به دنیا آمدن) در واقع یک نوع اعجاز و کرامت برای حضرت امیر مؤمنان است و جزء خصایص و نعمت‌‌های الهی است که به گفته بزرگان اهل سنّت مانند آلوسی و حاکم نیشابوری و دیگران تنها نصیب حضرت امیرمؤمنان شده است و هیچ کسی نه قبل از علی و نه بعد از آن حضرت در کعبه به دنیا نیامده است.

لذا از کلامی که از آن دو عالم بزرگ (آلوسی و حاکم نیشابوری) قبلاً نقل شد: یکی شان این مسأله را به کرامت علی ـ علیه‌السّلام ـ و تجلیل محل تولد او یاد نمود و دیگر به این نکته اشاره کرده بود که در کعبه به دنیا آمدن فیضی بزرگ بود که شایسته بود علی ـ علیه‌السّلام ـ بدان فیض عظمی بار یابد.

و جالب‌تر از همه آن که آن گونه که در کلام خود امیرمؤمنان که قبلا بیان شد، حضرت عیسی ـ علیه‌السّلام ـ با این که یک پیامبر اولوالعزم بود، به هنگام تولدش به مادر او دستور داده شد از مسجد بیت‌المقدس بیرون شود، چون آن جا عبادتگاه است نه زایش‌گاه، امّا به هنگام تولد امیر مؤمنان، مادرش فاطمه بنت اسد به داخل کعبه و عبادتگاه رهنمون شده و از طریق شکافته شدن دیوار کعبه به صورت اعجازگونه به داخل آن راه داده می‌‌شود.

امّا این که در کعبه تولد و در مسجد شهادت نصیب آن حضرت می‌شود، گویای مقام و منزلت بسیار بالای آن حضرت است.

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: مولود كعبه-امام علي- پاك ومطهر ,
:: بازدید از این مطلب : 4654
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
جمعه 3 خرداد 1392

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: طرح/ولادت مولود کعبه ,
:: بازدید از این مطلب : 1054
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
جمعه 3 خرداد 1392


 

دل هر چه نظر به وسعت عالم تافت / جز نور تو در عرصه ی آفاق نیافت

هنگام نهادن قدم بر سر خاک / دیوار حرم به احترام تو شکافت . . .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

زان سبب ماه رجب ماه خداست / که اندر آن میلاد شاه لافتی ست

شد رخش از کعبه ظاهر، عقل گفت: / چون که صد آمد نود هم پیش ماست

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

حجت حق، از حریم حق، به امر حق عیان شد

روشن از نور رخش، ارض و سما، کون و مکان شد

خانه زاد حق ولادت یافت اندر خانه ی حق

حق به مرکز جا گرفت، باطل گریزان از میان شد . . .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

زد عشق تو خیمه در دل ما / حل شد زتو جمله مشکل ما

با مهر علی و آل بسرشت /از روز ازل خدا دل ما

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

چه کسی میداند در پس این چهره مهربان خستگیت را

پدرم دوستت دارم . . .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

ذکر من، تسبیح من، ورد زبان من علی است

جان من، جانان من، روح و روان من علی است

تا علی (ع) دارم ندارم کار با غیر علی

شکر لله حاصل عمر گران من علی است . . .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

هر کس که شود داخل حصن حیدر / ایمن بود از عذاب روز محشر

جز مهر علی و آل چیزی نبود / سرمایه ی طوبا و بهشت و کوثر

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

ای تو کعبه را نگین/ یا امیر المؤمنین / ای تو خلقت را پدر/ وی خلائق را امین

کن نظر ز روی لطف/ به تمام پدران / روز سیزده رجب/ ای امیر مؤمنان . . .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

تقدیم به پدر حقیقیمان، امام زمان-ارواحُنا فِداه:

ای سفر کرده ی موعود بیا / که دلم در پی تو دربه در است

جان ناقابل این چشم به راه / برگ سبزی به تو، روز پدر است>

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

بابا . . . جونمی ، عمرمی ، قلبمی . . . دوستت دارم و به شما افتخار میکنم . امید که سایه شما تا ابد بر سر ما باشد

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

بابا جون ، میدونم خیلی عذابت میدم ولی جوونیه و هزار جور شیطنت ، شما به بزرگیه خودت ببخش و بدون که از تموم وجودم دوستت دارم .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

پدر جان ، نگاه مهربان و صدای دلنشینت همیشه مرحم دل من در این غربت است ، بدان که برای من بهترینی . روز پدر مبارک باد .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

پدرم راه تمام زندگیست ، پدرم دلخوشی همیشگیست . روزت مبارک باباجون

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

میلاد با سعادت

مولود کعبه مولی الموحدین ،امیرالمومنین، امام علی (ع)

محضر امام عصر و الزمان، امام الانس و الجان حجت ابن الحسن العسکری حضرت مهدی عجل الله تعالی

فرج و تمام عاشقان حضرت تبریک وتهنیت باد.

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

دل را ز علی اگر بگیرم چه کنم
بی مهر علی اگر بمیرم چه کنم
فردا که کسی را به کسی کاری نیست
دامان علی اگر نگیرم چه کنم

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

نازد به خودش خدا که حیدر دارد
دریای فضائلی مطهر دارد
همتای علی نخواهد آمد والله
صد بار اگر کعبه ترک بردارد

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

قرآن جز از مدح علی آیه ندارد

این صدف جز این دُر گرانمایه ندارد

رفتم زیر سایه لطفش بنشینم

دیدم علی نور بود سایه ندارد

علی علیه السلام و زیبائی ها:

از کعبه حق بانگ جلی می آید

آوای خوش لم یزلی می آید

بشنو که سروش وحی حق می گوید

آغوش گشایید علی می آید

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

 پدر ای چراغ خونه! مرد دریا، مرد بارون

با تو زندگی یه باغه، بی تو سرده مثل زندون

هر چی دارم از تو دارم ، تو بهار آرزوها

هنوزم اگه نگیری، دستامو می افتم از پا . . .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

ای تکیه گاه محکم من، ای پدر جان / ای ابر بارنده ی مهر و لطف و احسان

ای نام زیبایت همیشه اعتبارم / خدمت به تو در همه حال، هست افتخارم . . .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

پدرم : منی که پدر شده ام می دانم چه رنجهایی برای من کشیدی. من می دانم که با چه

سختی هایی نیازهای من را بر طرف کردی ، پدرم قسم به تمام روزهای سرد و گرم که

برایم زحمت کشیدی دوستت دارم و خیالت برایم تکیه گاه است ، روزت مبارک . . .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

علی پا به این دنیا گذاشت و قلب عاشقان را محسور کرد و همگان را با انسانی آشنا کرد

که پدر تمامی آفریدگان پروردگارش لقب گرفت روز پدر مبارک . . .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

روز پدر رو به بابای خوب دست و دلبازم تبریک میگم

(هم اکنون نیازمند یاری سبز شما می باشیم!)

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

اگه یه مرد تو این دوره زمونه باشه اونم تویی روزت مبارک . . .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

روز مرد رو به مرد راستینی که مقام زیبای مردانگی رو درک کرده تبریک میگم

روزت مبارک . . .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

تبریک به کسی که نمی دانم از بزرگی اش بگویم یا مردانگی، سخاوت، سکوت، مهربانی

و... بسیار سخت است ... پدرم روزت مبارک . . .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

مکه پر شور و شعف ، کعبه می گیرد شرف

قبله را قبله نما ، آمده میر نجف

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

ای تکیه گاه محکم من، ای پدر جان ، ای ابر بارنده ی مهر و لطف و احسان

ای نام زیبایت همیشه اعتبارم، خدمت به تو در همه حال، هست افتخارم . . .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

پدر جان ، باش و با بودنت باعث بودن من باش . روزت مبارک .

از صمیم قلب دوستت دارم . . .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

نمک بر زخم من شیرین تر از خواب سحر گردد ،

جگرها خون شود تا یک پسر مثل پدر گردد . . .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

باور کن ماه هاست زیباترین جملات را برای امروز کنارمی گذارم،

اما امشب همه جملات را فراموش کرده ام، همینطور بی وزن و بی هوا آمدم بگویم .

پدرم روزت مبارک . . .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

پدر عزیزم

از تو آموختم چگونه سبکبال زندگی کنم تا هجرتم نیز سبکبال باشد

این بالهای پرواز قناعت و امید و عشق را تو به من بخشیدی

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

پدر جان ، نگاه مهربان و صدای دلنشینت همیشه مرحم دل من در این غربت است ،

بدان که برای من بهترینی . روز پدر مبارک باد . . .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

پدرم راه تمام زندگیست ، پدرم دلخوشی همیشگیست . روزت مبارک باباجون

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

زیباترین ولادت: تنها کسی که در داخل خانه خدا بدنیا آمد، اوست.

زیباترین نام: بنا بر روایات متعدد، نام علی مشتق از نام خداست.

زیباترین معلم: علی تربیت شده دست پیامبر (ص) بود.

زیباترین سخنان: به تعبیر بسیاری از بزرگان، نهج البلاغه برادر قرآن کریم است

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

میدونی فرق روز پدر با روز مادر چیه ؟ روز مادر طلافروشی ها شلوغ میشه اما روز پدر جوراب فروشی ها . . . میدونی شباهتشون چیه ؟ پول هر دو از جیب بابا میره .

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------
ای تکیه گاه محکم من، ای پدر جان / ای ابر بارنده ی مهر و لطف و احسان
ای نام زیبایت همیشه اعتبارم / خدمت به تو در همه حال، هست افتخارم

------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------
 
باور کن ماه هاست زیباترین جملات را برای امروز کنارمی گذارم، اما امشب همه جملات را فراموش کرده ام، همینطور بی وزن و بی هوا آمدم بگویم .
.
.
.
.
. پدرم روزت مبارک
 
------------------------------------- ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر مبارک باد-------------------------------------

پدر عزیزم
از تو آموختم چگونه سبکبال زندگی کنم تا هجرتم نیز سبکبال باشد
این بالهای پرواز قناعت و امید و عشق را تو به من بخشیدی
فدای تو ...


 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: `پدر-امام علي-پيامك ,
:: بازدید از این مطلب : 6572
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
جمعه 3 خرداد 1387


شکافی که فاطمه بنت اسد از آن وارد کعبه شد 

دین و اندیشه - همه مسلمانان چه شیعه و چه اهل سنت اعجاز ولادت حضرت علی (ع) در کعبه را پذیرفته اند.با توجه به تخریب و تجدید بنای کعبه در سال های بعد از ولادت و زندگی حضرت علی (ع)شکافی دائمی در رکن یمانی کعبه است که بارها توسط کشور عربستان ترمیم شده ولی فایده ای نداشته و نهایتا آن را نقره کوب کرده و هر از چند گاهی ترمیم موضعی می کنند.

نمایش اسلاید
 
 
شکاف ديوار کعبه و محل ورود مادر حضرت علی (ع) به داخل خانه خدا


 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: مولود كعبه-امام علي-نوزادي پاك ومطهر ,
:: بازدید از این مطلب : 2106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 2 خرداد 1392

مختصری از زندگی امام علی علیه السلام

حضرت علی علیه السلام

حضرت علی علیه السلام بنابر مشهور، روز سیزدهم ماه رجب، سى سال بعد از عام الفیل، در شهر مكه معظّمه، در میان كعبه الهى دیده به جهان گشود و با نور طلعتش، جهانى تاریك را روشنائى بخشید.

در اولین مرحله‌اى كه حضرت رسول صلوات الله علیه، قنداقه این نوزاد مبارك را از مادرش تحویل گرفت، نوزاد با زبان فصیح خواند:

"بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم، قَدْ اَفْلَحَ الْمُؤمِنُونَ الَّذینَ فى صَلوتِهِمْ خاشِعُونَ..." (سوره مؤمنون/ آیه 1) ؛ به نام خداوندى كه بخشنده و مهربان است، همانا آن مؤمنینى كه در هنگام به جا آوردن نماز، خاشع باشند؛ رستگار و سعادتمند خواهند بود.

حضرت محمّد صلّى الله علیه و آله در مقابل، به او فرمود: یا على! بدان كه مؤمنین به وسیله تو رستگار خواهند شد.

نام: على (نام آن حضرت به عنوان علىّ مرتضى به ترتیب حروف أبجد: 110، 1450 مى‌باشد.) " سَلام اللهِ علیهِ یَوم وُلِدَ، وَ یَوم استُشهدَ و یَوم یُبعثُ حیّا. "

كنیه: ابوتراب، ابو الائمّه، ابوالحسن و ... .

لقب: امیرالمؤمنین، یعسوب الدّین، یعسوب المؤمنین، قائد الغرُّ المحجَّلین، امام المتّقین، سیّد الاوصیاء، اسدالله، مرتضى، حیدر، أَنزع، قَضْم، وصىّ، ولىّ و ... .

پدر: عمران عبدمناف معروف به ابوطالب.

مادر: فاطمه بنت اسد، نوه هاشم، اولین زن هاشمیه‌اى كه با مرد هاشمى، ابوطالب ازدواج كرد؛ و چون در پرورش حضرت رسول دخالت داشت، حضرت او را به عنوان مادر خطاب مى‌نمود.

نسبت امام على بن ابى طالب، با سى واسطه همانند رسول گرامى اسلام، به حضرت آدم صلوات الله علیهم مى‌رسد.

نقش انگشتر: حضرت داراى چهار انگشتر بوده است، كه بر هر كدام نقش مخصوصى حكّ شده بود.

دربان آن حضرت را سلمان فارسى و قنبر نام برده‌اند.

اولین كسى كه به نبوت حضرت رسول صلی الله علیه و آله آورد، على علیه السلام بود، كه در سن هفت سالگى با آن حضرت نماز جماعت خواند.

آن بزرگوار در تمام جنگ‌هاى زمان حضرت رسول غیر از جنگ تبوك، مشاركت داشت و بیشترین پیروزى‌ها به دست برومند و تواناى آن حضرت نصیب اسلام و مسلمین گردید.

طبق نقل ابن عساكر: جنگ بدر توسط امام على علیه السلام در سن 20 سالگى به نفع اسلام و مسلمین به پایان رسید و نیز مكه توسط حضرتش در سن 28 سالگى فتح گردید.

پس از رحلت حضرت رسول صلّى الله علیه و آله جنگ‌هائى بر علیه اسلام و بر علیه آن حضرت توسط منافقین و مخالفین به وقوع پیوست، كه مهم‌ترین آنها سه جنگ به نام‌هاى: جمل، صفّین و نهروان مى‌باشد.

 

جنگ جمل در ماه جمادی الثّانى، سال 36 هجرى قمرى، با ناكثین، به سركردگى عایشه، طلحه و زبیر، اتفاق افتاد. [مطابق با آذر ماه، سال 35 شمسى.]

جنگ صفین در ماه ذى الحجه، سال 36 هجرى قمرى، با مارقین، به سركردگى معاویه، رخ داد. [مطابق با خرداد ماه، سال 36 شمسى.]

جنگ نهروان در سال 38 هجرى قمرى [مطابق با اردیبهشت ماه، سال 37 شمسى.]، با قاسطین، به سركردگى خوارج واقع شد؛ و ایشان حدود چهل هزار نفر بودند، كه با نصایح حضرت دوازده هزار نفر آنها توبه كردند و فقط 9 نفرشان از معركه گریختند؛ و مابقى كشته شدند و از مسلمین نیز تعداد 9 نفر شهید گشت.

و به طور كلى آن حضرت هفتاد و دو مرحله جنگ و مبارزه با مخالفان و دشمنان داشته است. [آمار مذكور طبق جمع بندى صاحب كتاب ارشاد القلوب دیلمى، صفحه 219 مى‌باشد.]

حضرت در مناسبت‌هاى مكرّر و مختلف، توسط پیغمبر اسلام صلى الله علیه و آله به عنوان اولین جانشین و خلیفه تعیین و معرفى گردید.

حرم حضرت علی علیه السلام

و در نهایت، پس از حجّة الوداع، روز هیجدهم ذى الحجّة، سال نهم قمرى [مطابق با دهم فروردین ماه، سال دهم شمسى.]، حضرت در محلى به نام غدیر خم بین مكه و مدینه به طور رسمى مطرح و منصوب به ولایت و خلافت شد.

ولى به علت‌هایى، خلافت ظاهرى به دست دیگران افتاد، تا آن كه در سال 35 هجرى، پس از قتل عثمان مردم با حضرت على علیه السلام بیعت كردند و این بیعت پنج سال به طول انجامید.

امام على علیه السلام در تمام دوران عمر پر بركتش، بر جمیع علوم و فنون ظاهرى و باطنى آشنا و مسلط بود.

معجزات و كرامات بى شمارى از آن امام مظلوم، "چه در زمان حیات و چه پس از آن" واقع و صادر گردید، كه اكثر دانشمندان شیعه و سنى و بلكه دانشمندان دیگر مذاهب در كتاب‌هاى مختلف خود ذكر كرده‌اند.

 

آن حضرت در اجراى حقّ و عدالت و قانون، و طرفدارى و حمایت از مظلومان و محرومان، همچنین مبارزه با بى‌ عدالتى و برخورد با ظالمان و چپاولگران، قاطع و سختگیر بود.

و احادیث بسیارى در شأن و عظمت آن امام مظلوم وارد شده است.

در مدت عمر شریف حضرت بین محدّثین و مورّخین اختلاف است؛ ولى مشهور 63 سال گفته‌اند، كه 33 سال همزمان با پیغمبر اسلام صلّى الله علیه و آله 10 سال قبل از بعثت، 13 سال در مكه و 10 سال در مدینه بود و سى سال هم پس از رحلت آن حضرت با تحمل سختى‌ها و مصائب جانكاه به سر برد.

مدت امامت و خلافت واقعى آن امام علیه السلام، كه بلافاصله پس از رحلت حضرت رسول صلّى الله علیه و آله شروع شد، سى سال به طول انجامید؛ و خلافت ظاهرى و واقعى كه پس از قتل عثمان شروع گردید، تنها پنج سال بوده است.

در تعداد فرزندان آن حضرت نیز بین محدّثین و مورّخین اختلاف است، لیكن سیّد محسن امین [ أعیان الشیعه: ج 1، ص 327. ] تعداد اولاد امام على علیه السلام را 33 نفر پسر و دختر نام برده است.

شهادت و محلّ دفن: حضرت در سال چهلّم هجرى [مطابق با یازدهم بهمن ماه، سال 39 شمسى]، صبح جمعه، نوزدهم ماه رمضان، در محراب عبادتِ مسجد كوفه كه یكى از چهار مسجد معروف و عظیم القدر است توسّط عبدالرّحمن بن ملجم مرادى؛ و ترغیب زنى به نام قطّامه، به وسیله شمشیر زهراگین ترور شد؛ و شب 21 همان ماه به فیض عُظْماى شهادت نایل گردید.

میسّر نگردد به كَس این سعادت                                 به كعبه ولادت، به مسجد شهادت

به كعبه ولادت، به مسجد شهادت                               به كعبه ولادت، به مسجد شهادت

و پیكر مطهّر و مقدس آن حضرت در نجف اشرف، كنار حضرت آدم و نوح علیهم السلام دفن گردید؛ و قبر آن حضرت توسط حضرت نوح علیه السلام تهیه و آماده شده بود.

نماز آن حضرت چهار ركعت است: در هر ركعت پس از قرائت سوره حمد، پنجاه مرتبه سوره توحید خوانده مى‌شود.

و بعد از سلام نماز، تسبیح حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها، گفته مى‌شود و سپس خواسته‌هاى مشروع خود را از درگاه خداوند سبحان تقاضا نماید.

 

منابع:

ناسخ التّواریخ، دلائل الامامة طبرى، مناقب ابن شهر آشوب، بحارالانوار، إحقاق الحقّ، كشف الغمّة، إعلام الورى طبرسى، انساب الاشراف، عیون المعجزات شیخ حسین عبد الوهّاب، تهذیب الاحكام شیخ طوسى، مجموعه نفیسه، تاریخ اهل البیت، تذكرة الخواصّ، الفصول المهمّة و ... .]

 

 

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: مولود كعبه-عشق جانان-مولاعلي ,
:: بازدید از این مطلب : 4269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392

امام علي (ع) و حديث منزلت   
در سال نهم هجرت رسول خدا (ص) به «تبوک» لشکر کشيد، چون اين جريان طول مي کشيد، وانگهي آن حضرت تا مرزهاي شام از مرکز حکومت دور مي شدند. لذا لازم بود مردي توانا در مدينه جانشين آن حضرت شود تا مرکز حکومت کاملا در امان باشد، بدين جهت آن حضرت صلاح ديد که علي بن ابيطالب (ع) را در مدينه بگذارد.

پس از حرکت رسول الله (ص)، منافقين در شهر شايع کردند که رسول خدا نسبت به علي بن ابيطالب قهر کرده و بي مهر شده و به دليل او را با خود به جنگ نبُرد، اين سخن بر علي (ع گران آمد، لذا در راه تبوک خودش را به آن حضرت رسانيد و عرض کرد يا رسول الله (ص) مردم چنين شايع کرده اند؟ حضرت فرمود:

«أنت منّي بمنزلةِ هارونَ من موسي إلاّ انّه لانبيّ بعدي»

تو نسبت به من مانند هارون هستي نسبت به موسي مگر آنکه بعد از من پيامبري نيست، يعني: ماندن تو در مدينه براي آنست که: موسي وقتي که به ميقات پروردگار رفت برادرش هارون را در جاي خود گذاشت: «و قال موسي لا خيه هارون اخْلُفني في قومي و اَصْلِح و لاتتبّع سبيل المفسدين» . تو هم نسبت به من در جاي هارون هستي، فرق فقط آنست که هارون پيامبر هم بود ولي بعد از من پيامبري نخواهد آمد.

اين منقبت منحصر به فرد از دلائل خلافت اميرالمؤمنين (ع) مي باشد و فريقين در صحت آن اتفاق دارند.
(خاندان وحي، ص 253 - 266) - پايگاه مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران 0 www.whc.ir

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: امام علي و حديث منزلت ,
:: بازدید از این مطلب : 1717
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
دو شنبه 23 ارديبهشت 1392

افکار نیوز: وهابی سلفی سعودی در صفحه توییتر خود تهدید کرد که روزی مزار همسر دختر رسول اکرم (ص) نبش قبر کنند و امام زمان را از سرداب بیرون کشیده و ایشان را به قتل برسانند.

به گزارش النخیل، یک وهابی سعودی افراطی بعد از نبش قبر حجر بن عدی در صفحه توییتر خود آرزو کرد که روزی بتوانند قبر حضرت علی (ع) را نبش کنند!

عبدالله ترکی، وهابی سلفی سعودی در صفحه توییتر خود تهدید کرد که روزی مزار همسر دختر رسول اکرم (ص) نبش قبر کنند و امام زمان را از سرداب بیرون کشیده و ایشان را به 
قتل برسانند. وی متذکر شد که این یک تهدید نیست بلکه عهدی است که بسته شده است!

وی همچنین آرزو کرد که روزی بتوانند مزار مطهر حضرت زینب را نیز نبش قبر کنند.

 


وهابی های سلفی در اقدامی اهانت آمیز، حرم حجر بن عدی، صحابه رسول اکرم (ص) را نبش قبر کردند و پیکر او را که بعد از گذشت ۱۴۰۰سال سالم مانده بود، به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

 

مرگ بر وهابيت مزدور انگليسي هاوامريكايي ها
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: وهابيت-كفر-جهنم ,
:: بازدید از این مطلب : 1966
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
عشق = سيد محمد خاتمي
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه