منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 399
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 135
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 547
:: بازدید ماه : 4437
:: بازدید سال : 13519
:: بازدید کلی : 207585
نویسنده : عليرضا
جمعه 24 بهمن 1393

 

بچه های روستای سوداغلن سرگردان هویت بین 2 استان سمنان و گلستان

رئیس شورای روستای سوداغلن با اشاره به ثبت تولدهای روستای سودالغن و دهستان های هم جوار دراستان های هم جوار ،گفت:به دلیل فاصله 120کیلومتری با مرکز شهرستان تقاضا داریم برخی از اداره ها همچون ثبت و احوال را در اینجا مستقر کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میامی جوان به نقل ازمرآت ،شوذب قدرتی رئیس شورای روستای سوداغلن در گفتگو با خبرنگار مرآت مستقر نبودن اداره ها را در سوداغلن به عنوان یکی از مشکلات اساسی عنوان کرد و افزود:به دلیل مستقر نبودن ثبت  احوال در سوداغلن تولدهای منطقه در استان های هم جوار همچون گلستان ثبت می شود.

وی با بیان اینکه چارت اداری  ثبت و احوال برای سوداغلن در نظر گرفته شده،گفت:به دلیل فاصله 110کیلومتری با مرکز شهرستان تقاضا داریم برخی از اداره ها همچون ثبت و احوال را در اینجا مستقر کنند.

رئیس شورای روستای سوداغلن به نبود زایشگاه در نزدیکی منطقه اشاره کرد  افزود: به خاطر مسافت دور با مرکز شهرستان، اهالی روستا برای زایمان به استان های هم جوار می روند.

وی با اشاره به ایجاد برخی مشکلات به دلیل نبودن زایشگاه در منطقه گفت:در سال 90به دلیل بارش شدید برف و باران اورژانس 115 با هلی کوپتر در منطقه حضور پیدا کرد.

رئیس شورای روستای سوداغلن نبود پزشک را یکی دیگر از مشکلات بهداشت منطقه عنوان کرد و تصریح کرد: هفته ای یکبار پزشک روستای نام نیک، به سوداغلن  سر می زند که بسیاری از اوقات پزشک نام نیک هم در روستا مستقر نیست.

وی با اشاره به اینکه مسافت  روستای رضوان تا مرکز شهرستان میامی 110کیلومتر است، بیان کرد: مشکل حاد روستا نبود پزشک است.

 قدرتی با بیان اینکه برخی اداره ها همچون اداره آب و فاضلاب و گاز در سوداغلن ساختمان دارند ولی مستقر نشده اند، افزود: سوداغلن دو سال است که مرکز بخش کالپوش شده ولی  هیچ اداره ای  در این بخش مستقر نیست و تنها در بخشداری یک نفر آن هم بخشدار با یک کارمند مستقر است.

وی گندم،جو،عدس،نخود،لوبیا، چغندر قند و نخود فرنگی را از محصولات کشاورزی این روستا عنوان کرد، گفت:محصولات باغی سیب، گلابی و گیلاس و صنایع دستی جوراب بافی نیز از دیگر محصولات سوداغلن است.

قدرتی با اشاره به کاهش 30تا 40درصدی کشاورزی در منطقه سوداغلن گفت: عمده کشاورزان منطقه خرده مالک هستند که  برای آبیاری زمین های خود از رودخانه حاشیه روستا استفاده می کنند و در طول این دو سال به دلیل کاهش بارش و خشکسالی کشاورزان منطقه با مشکل مواجه شده اند.

وی با بیان اینکه از 150حلقه چاه سوداغلن 40حلقه خشک شده است، افزود:تا کنون سوداغلن در خصوص آب شرب مشکلی نداشته است اما اگروضعیت اینگونه پیش رود در خصوص آب شرب  نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس شورای سوداغلن گفت:شغل مردم منطقه دامداری و کشاورزی است که امسال به دلیل خشکسالی قمیت علوفه بالا بود و دامداران به دلیل بالا بودن قمیت علوفه مجبور به فروش زیر قمیت دام خود شده اند.

قدرتی در خصوص اعطای تسهیلات در خصوص تامین علوفه دام توسط بانک ها نیز بیان کرد:بانک برای اعطای این تسهیلات از دامداران ضمانت خواسته است، اگر یک دامدار خواسته باشد ده تن جو بگیرد باید ده میلیون تومان در بانک سپرده داشته باشد که بانک ضمانت صادر کند.

وی در ادامه افزود: اگر دامدار ده میلیون تومان پول داشته باشد خودش می رود علوفه خود را تامین می کند و دیگر نیازی به وام گرفتن ندارد.

فرسودگی سیستم شبکه ی آب روستا  یکی دیگر از مشکلات سوداغلن بود که قدرتی  به آن اشاره کرد و افزود: سیستم شبکه آب  رسانی روستا مربوط به 30سال قبل بوده و تا کنون چندین مکاتبه در این خصوص با مسئولین صورت گرفته ولی اقدامی صورت نگرفته است.

قدرتی با بیان اینکه در دو سال اخیر به دلیل نبود بودجه هیچ کار عمرانی در روستا صورت نگرفته، گفت: طرح بند انحرافی سیل یکی از طرح های عمرانی روستا است که به دلیل کمبود بوجه این کار صورت نگرفته است.

ریس شورای روستای سوداغلن با اشاره به اینکه 3کوچه روستا در مسیر سیل قرار گرفته، افزود: ما طرح ها یی را نوشته و به استانداری، آبخیزداری و منابع طبیعی داده ایم ولی تا کنون هیچ بودجه ای به آن اختصاص داده نشده است.

وی از سرکشی دائم  فرماندار میامی تقدیر کرد وخاطر نشان کرد: جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس  بعد انتخابات به سوداغلن سر نزده است.

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: برچسب‌ها: سوداغلن , سمنان , گلستان , دکتر جلالی , بودجه , سرگردان ,
:: بازدید از این مطلب : 3310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
جمعه 23 بهمن 1393

 

ایام الله دهه فجر مبارک باد

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: كشاورزي , اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: , دهه فجر , رژه , تراکتور , کالپوش , اورژانس , افتتاح ,
:: بازدید از این مطلب : 3870
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
سه شنبه 7 بهمن 1393

 

دانلود کتاب کشاورزی درختان و درختچه های ایران

 

 

دانلود پاورپوینت معرفی دمنوش هایی برای کاهش استرس

 

 

دانلود پاورپوینت کوددهی گلخانه ای

 

 


امام علی (ع)   
سُوءُ التَّدبيرِ مِفتاحُ الفَقرِ. غرر الحكم، ص353
 سوء تدبير، كليد فقر است .
 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: كشاورزي , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , کتاب کشاورزی , کوددهی گلخانه ای , درخت , دمنوش , کاهش استرس , کلید فقر ,
:: بازدید از این مطلب : 8048
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
جمعه 3 بهمن 1393

 راه های افزایش بازدهی آبیاری در بخش كشاورزی

اقلیم آب و هوایی در ایران متنوع بوده و دارای آب و هوایی متفاوت در نقاط مختلف است . به طوریكه در نقاط خشك و گرم - كه وسعت زیادی از كشور را تشكیل می دهد - در فصل تابستان درجه حرارت از 34 تا 50 درجه سانتیگراد (93 تا 122 درجه فارنهایت) متغیر است و بارندگیها نیز در قسمت اعظم كشور كه جزو مناطق خشك و نیمه خشك می باشد ، محدود به دوره كوتاه زمستان و اوایل بهار آن هم به میزان كم است در نقاط دیگر مانند قسمت شمالی كوههای البرز دارای باران نسبتاً كافی برای كشاورزی می باشد . در قسمت شمالی فلات مركزی ایران متوسط بارندگی سالیانه حدود 220 میلی متر است . در حالیكه این مقدار در قسمت جنوبی و جنوب شرقی به حدود 120 میلی متر تقلیل می یابد. به عنوان مثال از مساحت كل كشور حدود 13 درصد كمتر از 100 میلی متر بارندگی و 61 درصد بین 100 تا 250 میلی متر و 17 درصد بین 250 تا 500 میلی متر و 8 درصد بین 500 تا 1000 میلی متر و یك درصد بیش از 1000 میلی متر بارندگی دارند . پس در كشور ما تقریباً سه اقلیم آب و هوایی غالب وجود دارد كه قسمت اعظم آن به وسعت 74 درصد یعنی سه چهارم مساحت آن دارای اختصاصات آب و هوایی خشك و نیمه خشك با بارندگی كمتر از 250 میلیمتر و قسمت دیگر به وسعت 17 درصد دارای بارندگی نسبتاً متوسط بین 250 تا 500 میلی متر جزو مناطق معتدل است و بقیه مساحت آن حدود 9 درصد با بارندگی بیش از 500 میلی متر جزو مناطق مرطوب ایران محسوب می شود . 
پس شرایط جوی و میزان بارندگی ایجاب می نماید كه در بخش وسیعی از مملكت ، برای كشت انواع محصولات زراعی آبیاری انجام شود و به لحاظ همین اختلاف در اقلیم های آب و هوایی، شیوه های كشت و انواع آنها و همچنین نوع آبیاری با یكدیگر فرق دارند. مثلاً در مازندران بیشتر نوع كشت شالی است و بیشتر منابع آب قابل استحصال این منطقه برای آبیاری شالیزارها به كار گرفته می شود و تنها روش آبیاری برای شالی ،كرتی با استغراق دائم زمین می باشد . لذا برای بالابردن بازدهی آبیاری باید عواملی مانند میزان تعرق گیاه ، تبخیر از سطح آزاد ، میزان استغراق گیاه و سرازیرشدن آب از مزرعه ، فرونشست عمقی آب در خاك نفوذ عمودی و نفوذ افقی و بالاخره تلفات انتقال آب تا آبگیر مزرعه و شبكه توزیع مربوط به آن را مشخص نمود . 

لذا برای افزایش بازدهی آبیاری اقداماتی به شرح زیر ضروری است : 
1. قطعه بندی و تسطیح اراضی و بهبود شیب اراضی با ماشین آلات و وسایل تسطیح ، همچنین باید از كشت شالی در اراضی شیبدار و دامنه كوهها و همچنین سواحل دریا به دلیل پرت زیاد آب تا زمانی كه اراضی مرغوب قابل كشت در دشت وجود دارد ،جلوگیری شود . 
2. پوشش كانالهای آبرسانی و انهار در مناطقی كه افت در مسیر آبرسانی مشهود است . 
3. كم نمودن نفوذ پذیری خاك بستر در صورتی كه نوع خاك سبك و دانه درشت باشد با افزایش رس و تحكیم آن ، در صورتی كه امكان پوشش بتونی به دلیل هزینه زیاد مقدور نباشد . 
4. از بین بردن پیچ و خمهای كاناهای سنتی و لایروبی انهار و پاك كردن عوامل كند كننده سرعت نظیر : خارو خاشاك و علفهای هرز و همچنین لایروبی و بهسازی شبكه زهكشها و اصلاح آب بندانها با بالابردن حجم ذخیره ای آنها 
5. احداث بندها و دریچه های تقسیم و بندهای گابیونی با نصب دریچه و مقسم و اشل اندازه گیری . 
6. ایجاد انگیزه برای بالابردن بازدهی آبیاری در كشاورزان . 
7. اصلاح و تغییر روشهای آبیاری سنتی به سیستم آبیاری تحت فشار برای سایر محصولات كشاورزی . 
8. تهیه و تدوین برنامه گردش آب و اعمال مدیریت بهینه توزیع در بهره برداری از تأسیسات مربوطه . چون بر خلاف روش آبیاری تحت فشار ، سیستمهای آبیاری سطحی مستلزم یك كار مدیریتی و نظارت دقیق در توزیع صحیح است تا یك كار سرمایه گذاری . هرچند كشاورزان با این روش به تجربه آشنایی دارند لیكن پیشرفتهای علمی و انتقال دانش فنی در زمینه بالابردن بازدهی آبیاری به كشاورزان انتقال نیافته است . 
9. تدوین برنامه و اجرای طرح جامع آموزش و ترویج كشاورزی . 
1-9 - مشخص نمودن نوع و بافت خاك هر منطقه و میزان نفوذ پذیری آن . 
2-9 - مقدار آب مود نیاز برای هر هكتار و كیفیت آن در منطقه جهت هر نوع گیاه . 
3-9- نیاز آبی گیاه در طی مراحل رشد و مشخص نمودن فواصل زمان آبیاری برای هرگیاه با توجه به آب و هوای هر منطقه . 

4-9- مشخص نمودن انواع گیاهان قابل كشت ( الگوی كشت) در هر منطقه با توجه به شرایط اقلیمی و آب و خاك . 
5-9- رعایت الگوی كشت توسط كشاورزان و تضمین خرید و فروش این محصولات توسط ارگانهای ذیربط دولتی . 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: كشاورزي , ,
:: برچسب‌ها: آب , مدیریت بهینه , الگوی کشت , سیستم آبیاری تحت فشار , کانال آبیاری ,
:: بازدید از این مطلب : 5118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
چهار شنبه 1 بهمن 1393

 روزنامه اعتماد به اظهارات یکی از معاونان دولت احمدی نژاد واکنش تندی نشان داد و نوشت: چند روز پيش يكي از معاونان رييس‌جمهور سابق در دفاع از وي گفت: «باعث افتخار است كه احمدي‌نژاد بعد از هشت‌سال حضور در قدرت هنوز در همان خانه‌يي نشسته كه آنجا بوده، او هنوز در نارمك ساكن است.» اين استدلال مثل آن مي‌ماند كه براي تعريف از يك پزشك، به جاي آنكه درصد موفقيت‌هاي او در درمان را شرح دهيم، بگوييم او همچنان در فلان محله‌يي كه قبلا بوده، زندگي مي‌كند و حق ويزيت دريافت نمي‌كند. ولي در عمل بيمارانش را به جاي درمان، راهي آخرت كرده است!! 
 
حالا بياييد فرض كنيد كه نه تنها آقاي احمدي‌نژاد، بلكه ١٠ نفر از دوستان و همكارانش سالانه هر كدام ١٠٠ ميليون تومان حقوق مي‌گرفتند. در يك دوره هشت ساله مي‌شد ١٠٠ ميليارد تومان و اگر ١٠ نفر هم به آنان اضافه كنيم، مي‌شود ٢٠٠ ميليارد تومان. ١٠برابر اين را هم قبول كنيم، مي‌شود ٢٠٠٠ ميليارد تومان. ولي به جاي اين وضعي كه الان داريم، فقط مي‌توانستند با كارآيي لازم سالانه فقط يك درصد بر رشد اقتصادي اضافه كنند، در اين صورت حداقل ١٥٠ هزار ميليارد تومان به مردم خدمت كرده بودند. در واقع اگر آنان به جاي به رخ كشيدن كفش پاره يا كاپشن گمركي يا اندازه كوچك آپارتمان يا خوردن نان و پنير، بهترين كفش‌ها را مي‌پوشيدند و بهترين مارك لباس را به تن مي‌كردند و در آپارتمان پنت‌هاوس زعفرانيه زندگي مي‌كردند و هر روز صبحانه و ناهار و شام خاويار مي‌خوردند، براي مردم بهتر بود از اينكه ٨٠٠ ميليارد دلار درآمد نفتي را اتلاف نمي‌كردند و آن را صرف توسعه و رفاه مردم مي‌كردند. 
 
كار رييس‌جمهور، مديريت و توسعه كشور است و ارزيابي موفقيت و شكست او از طريق سنجش اين موارد به دست مي‌آيد و نه اندازه يا محل آپارتمانش. اين تعبير از رييس‌جمهور خوب يعني انبارداري كه نگهبان انبار باشد و فقط خودش دزدي نكند يا دزدي او را نبينيم ولي اگر به هر دليلي انبار آتش گرفت ايرادي ندارد. وقتي كه او نتوانسته يا نخواسته جلوي فسادهاي هزار ميلياردي را بگيرد، براي من چه فرقي دارد كه او در آپارتمان ١٠٠ متري ساكن است يا هزار متري؟ اتفاقا اين نوع جانماز آب كشيدن‌ها، نوعي نعل وارونه زدن است تا مردم متوجه اصل ماجرا نشوند.

حرف ملت نیز 24 خرداد همین بود 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: احمدی نژاد , فساد , خدمت , تورم , فقر , هدر دادن ,
:: بازدید از این مطلب : 3548
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
عشق = سيد محمد خاتمي
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه